Gå til innhold

engelske navn på norsk. Hva synest du om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på både gutte og jentenavn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen funker, andre ikke. Noen spesielle du tenkte på?

Skrevet

Rart. Jeg kjenner en Steve, en Brian og en Kate, de er alle norske og uttaler navnene slik de skrives...Veldig rart, faktisk...

Skrevet

Gutten min heter Oliver

Synes det er helt nydelig :)

Nestemann vil jeg kalle Bianca eller Patrick tror jeg :)

Skrevet

Kommer an på navnet, Oliver er f.eks. fint, mens Kate, Kevin, Steve, Brian, Patrick m. fl. er trasige.

Skrevet

Heia Marry, Krystal og Sherry,

Skrevet

Når jeg var liten hadde jeg lyst til å kalle min fremtidige datter for Apple! Haha!

Skrevet

Når jeg var liten hadde jeg lyst til å kalle min fremtidige datter for Apple! Haha!

Skrevet

Datteren min heter Kate (oppkalt etter farmoren sin som er død), og vi uttaler det på norsk. Har også en bekjent som heter det, og i mine øyne er det et helt normal navn. Så for meg er det litt rart å tenke på at noen synes det er harry. Godt vi har forskjellig smak alle sammen, ville blitt utrolig kjedelig ellers:)

Skrevet

Synes det er helt greit med navn som uttales slik de skrives. Slik som Brian, Kevin, Edvard, Kate, Daniella, Kim and so on.

Men navn som er fine på engelsk, feks. Payton; kan jo ikke akkurat være fint på norsk!

Skrevet

For Payton er jo et vanlig engelsk navn? NOT!

Skrevet

Mange babyer blir døpt Peyton her, i hvert fall. Hovedsaklig jenter.

Skrevet

Det var jo en Payton i den serien som gikk på Tv Savannah

Skrevet

Jeg har et engelsk navn som er vanskelig å uttale på norsk, men så er jeg også engelskfødt.

Jeg ville aldri gitt barna mine engelske navn som uttales som de leses på norsk, fordi det høres så latterlig ut. Seriøst, sier dere KATE med norsk uttale?? Huff...

Nei, finn heller navn som uttales likt på begge språk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...