Gå til innhold

Noen Vegetarianere her? Eller som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid trodd at vegetarianere valgte det selv. Men jeg blir gradvis ufrivillig vegetarianer. Eller noe. Begynte for mange år siden, og har bare blitt verre og verre.

Kjenner jeg lukten av kjøtt så brekker jeg meg. Tenker jeg på mat med kjøtt blir jeg dårlig. Klarer ikke kutte eller steke kjøtt. Jeg kaster rett og slett opp.

Egg, melk og hvitost får jeg heller ikke ned! :-(

Hva som skjer med meg? Sukk.

Så de siste månedene har jeg laget vanlige middager hjemme, men tatt bort kjøttet/fisken i min mat, og det har funket veldig bra.

Men er det noen som har forslag på noen gode middager for slike som meg? Bør jeg ta noen vitaminer eller noe? Kroppen går vel glipp av litt uten kjøtt og fisk! (?)

Tusen takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør hvertfall innføre bønner og linser pga proteinbehovet.

Paprika MÅ du spise daglig(har det meste en trenger). Og grønne grønnsaker(bl a jern og kalsium ). Her er Spinat og brokoli bra.

Ja, kroppen går glipp av mye uten kjøtt og fisk. Du bør egentlig snakke med ernæringsfysiolog.

Skrevet

Kroppen går fint uten:) Det er lurt å få i seg b12 som kosttilskudd (kjøtt og melkeprodukter er de største kildene til dette), og spis linser, bønner, erter, soya/tofu for å få i deg proteiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...