Gå til innhold

Noen som er plaget av kvalme?


Endelig gravid!

Anbefalte innlegg

Er 7+3 påvei i dag. Har ikke merket noen tendenser til kvalme enda. Flere som har det som meg? Eller dersom dere er plaget, når startet det? Håpar kanskje jeg slipper unna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av det slaget som blir veldig plaget. Jeg er 4+0 i dag og begynner å kjenne kvalme allerede. Tipper jeg klarer å jobbe ut neste uke før jeg blir sykmeldt. Du er superheldig som slipper! Dette er noe jeg ikke ser frem til. Julestria med kvalme er ikke kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig sist, ikke en dag med kvalme. Denne gangen er jeg littebitt kvalm når jeg kjenner etter;) Så er nok heldig jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg drømmer om et kvalmefritt svangerskap, men det spørs nok om det ikke blir en tredje runde med sykemelding og stirring i taket. Sist greide jeg å begrense spyingen ved å ligge helt stille og ikke gjøre noe som helst, ikke lese, ikke se på tv, ingenting. Ble godt kjent med sprekkene i taket, for å si det på den måten.

 

Er ca 4+5 i dag, og er foreløpig kvalmefri. Men jeg kjenner at jeg begynner å bli sensitiv for alt som strammer over magen, og er redd det er den spede begynnelsen. Jaja, deilig så lenge jeg er kvalmefri tross alt, og så varer det er faringsmessig bare en 3-4 ukers tid - takk og lov, ellers hadde jeg blitt klin kokos. Kudos til alle som går gjennom flere svangerskap med ekstrem kvalme, det vet jeg ikke om jeg hadde greid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter nr.1, og aner egentlig ikke hva jeg har i vente. Men jeg er 6+1 idag, og har foreløpig ikke antydning til kvalme. Kun såre brystvorter og oppblåst mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok litt kvalme i alle fall iførste svangerskap, men da helst litt på ettermiddagen ikke morningen. Fikk gutt i 1. svangerskap, tror ikke jeg fikk noe særlig kvalme med nr 2 som ble ei jente:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+2 i dag og har ikke vært kvalm *bank i bordet*.. Førstegangsgravid og vet jo ikke hva jeg kan forvente fremover :)

 

Måtte ut og handle mammabukse i går, plutselig ble magen mye større enn før og jeg måtte forkaste to av buksene jeg bruker til vanlig :o Oppblåst jeg ?!?

 

Krysser fingrene for alle i JULI 2011-klubben, er veldig koselig å lese innleggene deres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så at jeg slipper kvalme og oppkast denne gange!

Er nå bare 4+1 og kjenner ikke noen ting til kvalmen, men med de andre to har det startet rundt uke 7.

Med førstemann kastet jeg opp fra uke 7 til uke 21, og med nr2 så kastet jeg opp fra uke 7 til uke 14. Så er jo lov å håpe at jeg skal slippe unna denne gangen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke kjent noe frem til i dag 6+3, men i dag har kvalmen stått på hele dagen, og jeg har sittet på do i hele kveld...skikkelig kjipt....håper dette var bare forbigående, og at det er bra igjen i morgen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+2 i dag. Siste 1,5 uka har jeg vært litt kvalm gjennom hele dagen. Gått ned nesten 2 kilo, men kaster ikke opp. Blir ikke kvalmen værre enn dette er det absolutt til å leve med!

 

Jeg krysser fingrene for oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har virkelig begynt å kjenne kvalmen ja..... *bah* klarer ikke å kaste opp men ikke mye som kommer inn denne munnen nei nå kjenner jeg... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har virkelig begynt å kjenne kvalmen for fullt. gravid for første gang, 7+4. i begynnelsen var det igrunn litt kos, men nå er den så intens at jeg er sykemeldt, og lever for de få timene på kvelden da jeg er kvalmefri.

 

det er så godt å komme inn hit å se at det er ikke bare meg som sliter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke si at jeg er sterkt plaget med kvalme, men blir mest kvalm på morningen før jeg har spist og ellers på dagen hvis jeg blir sulten..... dersom jeg er flink å spise å drikke vann går d greit som regel!!!! har ikke kastet opp enda, bare brekt meg er 8+2 idag og satser på at det ikke blir verre :) går fint å være på jobb heldigvis ;)

 

eneste som er litt flaut at magen min er jo ballongsize om dagen, sa til ei venninne at jeg var gravid igår og hun svarte "jeg såg det på deg..." hehe, så unngår alle gravidtopper å sånn, satser på at foreldrene i bhg bare tror jeg er blitt småtjukk før jula, hehe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+6 i dag. Forrige gang hadde jeg nesten ikke noe kvalme i det hele tatt, bare litt brekninger innimellom. Nå har jeg merka det bare litt, spesielt på bussen eller hvis jeg sitter på i bil. Da blir jeg kvalm og så brekker jeg meg når jeg går av bussen, lekkert! Lurer fælt på om jeg blir mer kvalm denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt småuggen på kveldene, men bare sånn at jeg kjenner det murrer. Men i dag morges, og dels ut på formiddagen, var jeg skikkelig kvalm. Måtte jage gutta i huset ut døren, fordi jeg var sikker på at jeg kom til å kaste opp om jeg måtte finne frem enda en bortkommen vott eller et forlagt nøkkelklippe. Måtte kaste meg rett på sofaen da de hadde lukket døren... Er 4+5 i dag, så jeg håper dette var et engangstilfelle...er ikke keen på å gå så kvalm resten av svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også en av de heldige! Ingen kvalme her, bank i bordet, og jeg er 6+2 idag :) Har innimellom trodd at jeg har vært kvalm, men egentlig bare sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor sett ltt kvalm om morgenen, og noe utover dagen.

 

En ting jeg lurer på er:

Sitter kvalmefølelsen deres i brystet/halsen eller magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 13 juli. Jeg har vært uggen i magen ganske lenge, men ikke nok til at jeg gjorde annet enn å tenke at det var noe som kom til å gå over og fortsette å vente på mensen :P

Har fått en forklaring på hvorfor jeg har gått ned 3 kilo i vekt nå, og jeg skulle kanskje skjønt det, for det har aldri skjedd på så kort tid før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...