Gå til innhold

Sår rundt munnen pga sikkel og kulde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen er sår rundt munnen og har røde flekker pga våt hud, smokk og kulden som har kommet nå. Kan jeg bruke sinksalve rundt munnen hans? Vil det hjelpe å holde huden litt tørrere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker kuldekrem vi. Fungerer veldig bra!

Skrevet

Tørker kulekrem også ut sikkel? Isåfall skal jeg prøve det :)

HI

Skrevet

Når jeg skal på skitur i skikkelig kulde eller i bakken, passer jeg på å aldri vaske ansiktet på kvelden. Helst lar jeg være å gjøre dette døgnet før jeg skal på tur. Kroppen har en egen kuldekrem som vi vasker bort med vann. Regner med det samme er med bebiser. Har ikke prøvd med min ennå da han ligger lunt laaangt nede i vonga enda.

Prøv å la vær å vaske han i ansiktet om morgenen. Ha på kulderem. Nå vasker man de små ansiktene titt og ofte og dette er ikke bra for huden når de skal ut i kulden. :)

Skrevet

Det skal jeg absolutt prøve :) Han er 2år og sikler ganske mye faktisk, så ikke rart det irriterer huden når det er ekstra kaldt stakkar :)

Hi

Skrevet

Støtter kuldekrem eller ev. en fet krem. Men lønner seg å smøre om kvelden, ev. tidlig om morgenen (minst en halv time før man går ut)

Og ikke bruke smokk ute i kulden (kun til soving i vognen da;) Uheldig kombinasjon med smokk og sikkel i kulden;)

Skrevet

Savex er supert til akkurat det der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...