Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Det lurer jeg på i dag, har nemlig hørt fra flere at det er så jovviale folk. Men Finland er liksom ikke et land jeg har lyst til å besøke, av uante grunner. Fortell meg noe om Finland og finner?
Fru.Antonsen Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Temperamentsfulle selvsikkre mannfolk som tror de er enhver kvinnes drøm i senga men det skal jeg skrive under på at de ikke er
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Jeg hadde en uke i Finland, og det gav meg lite.. De er ganske kjent for å være uten folkeskikk , men høy på ego
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Jeg har en finsk venn(mann), som er og forblir en god venn Men han har bodd litt i Norge i sine barneår(barndomsvenn), så jeg vet ikke om det har farget ham litt Han bor i Finland nå. Ellers vet jeg lite om finner på den måten.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Når skal folk slutte å generalisere? Alle land har både flotte og mindre flotte mennesker. Jeg er helt sikker på at du kommer til å møte på en del merkelige mennesker og en del supre mennesker om du drar til finland. Akkurat som i alle andre land. Jeg kjenner bare en finne, så kan ikke uttale meg om andre enn han, men han er grei og snill.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 De finlenderne jeg kjenner er hyggelige folk, men de bor i Norge. Helsinki er forøvrig en by som er verdt et besøk. Litt mer "eksotisk" enn København og Stockholm. Masse fin finsk design bl.a.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Finnene er nok som oss: en salig blanding. Har en del med det finske hundemiljøet å gjøre og der er det i hvertfall mye trivelige folk. Andre finner jeg kjenner er slett ikke så ulike oss. Men en finnes språk kan virke brautende, og akkurat den biten er det mange som ikke liker: at finnene høres sinte ut. Men det er de selvsagt ikke (som oftest da). Finland er ikke noen perle geografisk sett i mine øyne, men de har mye spennende kultur og by på, så det er vel verdt et besøk. Og det lille jeg har spist i Finland har vært godt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå