såpebobledama Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Må dåpskjole være hvit? Må brudekjole være hvit? Skal være kirkelige greier, dette - men jeg vil ikke styre så mye med å kjøpe en kjole jeg bare bruker den ene gangen - og hvis dåpskjoler skal være hvite, hvor får man kjøpt?Jeg bor midt i hutaheiti - så nettbutikker er helt klart det beste! Og hvor lang tid tar det egentlig fra man sender sånn erklæring til man får svar?
Gjest mphs Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Om du bruker google.com finner du mange dåpskjoler Her er en side: http://daapskjole.no/index.php?gclid=CPGjhN2klKUCFVcM3godMHVwHQ&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=1 Du trenger ikke verken bruke dåpskjole eller brudekjole om du ikke vil. En fin hjemmestrikket kjole til babyen og en fin selskapskjole til deg? Om det er prøvingsatesten tar den ca. 2-3 uker fra du sender den inn.
Gjest Kira06 Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Tror det er ganske vanlig at en dåpskjole er hvit, men er nok ikke noe must. Har faktisk sett små barn bli døpt i bunad også jeg! Når det kommer til brudekjole, så kan den være i alle mulige farger. Jeg giftet meg i en sjømannskirke, og hadde turkis kjole. Veldig greit, fordi den brukte jeg i et annet bryllup senere:) Erklæringen vår tok omtrent 2 uker å motta fra vi sendte den.
Melkerullen Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Ikke stress det! Har vært i bryllup hvor bruden har kommet i svart kjole - helt nydelig! OG dåpskjole - ta på barnet ditt det du vil - det er jo ikke klærne men handlingen som er av betydning på en slik dag! Håper dere får en fin dåp:)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Jeg er døpt i bunad, mor mi giftet seg i en pen kjole i kirka. (På 70 tallet, far min hadde verdens største og styggeste sløyfe, haha, han så ikke ut i slengbuksene heller...)
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Jeg kjøpte kjolen min på www.jkdress.com BILLIG!!!! Helt nydelig, og billig Dåpskjole må du ikke ha Bunad? Dress? 2 uker tok det før vi fikk prøvningsattesten. Husk å sende med forlovererklæring samtidig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå