Tredje drøm Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 5-åringen min hadde masse ulltøy i hvitt og lyserosa som så helt forferdelig ut. Masse flekker etter mat og sølevann som ikke gikk bort i vask. Selv om jeg vet det er nyvasket, er det ikke fristende å ta på henne det som ser ut som det aldri blir vasket. Men det er jo for ille å ikke bruke ulltøyet (har forresten gått over til å kjøpe mer ulltøy i litt sterke og mørke farger). MEN altså... kjøpte fargemiddel på Stoff og Stil og farget alt det stygge ulltøyet i dag. Kjøpte en mørk farge (Dylon intense violet) slik at det forhåpentligvis skulle dekke flekkene. Og nå hang jeg det nettopp opp til tørk og er strålende fornøyd! Det er nydelig mørk lilla og kan ikke se en eneste flekk! Nå har hun jo også da masse ulltøy som matcher, siden alt er i samme farge ) Endel har sømmer av nylontråd, og de tar ikke til seg fargen, men det ble jo veldig flott med lilla tøy med hvite sømmer. Her er mor strålende fornøyd og skal kjøpe mer farge til neste runde! ))))
Tredje drøm Skrevet 9. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 9. november 2010 Må bare legge til at lillesøster på tre måneder har endel bæsjeflekker på noen av ullbodyene sine som jeg ikke får bort, så da skal de få seg en runde med fargemiddel. Er jo så fint med hvitt og lyserosa til de små, men ikke like morsomt når de blir flekkete. Da kan jeg fortsette å kjøpe det, og bare farge det dersom det blir stygt )
It's all about me Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Har planer om å gjøre det samme. Har masse rosa som lillebror kan bruke, samt at pappan i huset lot frøkna drikke blåbærjuice med ikke alltid like bra resultat da hun lærte seg å drikke av kopp. ifjor vinter. Dette passer henne enda, men det ser jo ikke ut.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Har store planer om å gjøre det samme. I dag har jeg faktisk samlet alt det flekkete ulltøyet i en haug, farga er innkjøpt for flere måneder siden. Nå gjelder det bare å vente på inspirasjon til å begynne...
Tredje drøm Skrevet 9. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2010 Var samme med meg... og i dag kom inspirasjonen ) Snuppa hadde ikke mye ulltøy igjen å bruke nå, siden alt det flekkete var tatt unna, og resten lå i skittentøykurven, så da var det bare å hive seg rundt. Syns fargen ble så nydelig, så jeg sitter og vurderer om det er noe av det andre tøyet hun har som jeg også kan farge. Hun har jo endel bommullsklær som både hun og jeg er lei av/ikke har så fin farge... Og alt det rosa er ikke like populært lenger - nå er lilla yndlingsfargen.
Tredje drøm Skrevet 9. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2010 Lurt i forhold til gjenbruk ) Ikke så lett å få bort blåbærjuice, nei...
Tredje drøm Skrevet 9. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2010 Jeg farget i maskinen. Finnes fargemiddel som skal brukes til håndvask, men jeg hater håndvask, så det gadd jeg ikke. På fargepakken beregnet til maskinfarging sto det at det ikke var beregnet til ull, men tror det er kun fordi endel ull ikke tåler 40 graders vask. Men jeg kjøper stort sett bare ull som kan vaskes på 40 grader, så da tok jeg sjansen. Og tøyet ser kjempefint ut )
Tante Gustava Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Så genialt, dette skal jeg prøve også! Hva heter fargemiddelet, og kan det kjøpes på nett? Hilsen en travel mamma som elsker det bekvemme med netthandel
Tredje drøm Skrevet 9. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. november 2010 Stoff og stil har nettbutikk, og du finner fargene her: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=7109 Der er det både fargmiddel til håndvask og maskinvask. Mange farger å velge mellom. Ellers selger de sikkert på Panduro og diverse malebutikker. Tror faktisk noen av de virkelig store matbutikkene også selger farge, men Stoff og Stil har mest farger å velge mellom - ut fra hva jeg har sett.
Tredje drøm Skrevet 9. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2010 En pakke til maskinvask holder til ca 600 g tøy dersom man vil ha full fargeeffekt, 1200 dersom man vil ha lysere farge. Jeg farget 7-800 g tøy og det fikk god og fin farge ) Husk salt sammen med fargen, men det står godt forklart i pakken.
Tredje drøm Skrevet 9. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. november 2010 En pakke til maskinvask holder til ca 600 g tøy dersom man vil ha full fargeeffekt, 1200 dersom man vil ha lysere farge. Jeg farget 7-800 g tøy og det fikk god og fin farge ) Husk salt sammen med fargen, men det står godt forklart i pakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå