Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Jeg bare lurer på om det er noe som bare er tilfeldig eller om det er sånn overalt? At barn som går på mme er større og tykkere enn barn som har blitt ammet lenge? På mine venners barn ser jeg klart forskjell på barna som har fått mme storparten av livet (ammet under en til to mnd) og de som har fått mm mer enn fem mnd. Og er det sånn at om man bruker mme så har man kanskje lett for å gi mer enn anbefalt dose - for barnet koser seg sånn med flaska?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Mine har vært like store ved 1-årsalder, selv om ene ble ammet til da og andre bare fikk mme hele veien. Eneste var at gutten(MME) var litt større enn jenta(ammet), fordi der var en liten forskjell fra de ble født i størrelse. Og så har vel kjønn noe å si, kanskje. Da var det snakk om en halv kg i forskjell ved 1-årsalder, altså Begge har vært rundt 11-12 kg ved 1-årsalder, og nesten 80 cm lange. De er i dag slanke og aktive barn, begge to.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 For barn koser ikke med puppen? Sistemann koste så med puppen som var fylt med fløte at han ble så stor at jeg ble anbefalt av helsesøster å gi en flaske mme i tillegg for denne babyen spiste MYE.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Jo, barn koser med puppen også - men fettet som kommer fra mm er lettere å kvitte seg med for kroppen når babyene blir mer aktive. Og mm er lettere å regulere vekta med - man kan praktisk talt ikke får for mye! Fettet i mme er vanskeligere for kroppen å kvitte seg med. Mye mulig det er tilfeldigheter, men alle barna jeg kjenner som har fått mme er mye større enn de som har fått mm.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Tjukkeste babyene jeg har kjent har vært proppet med morsmelk. Min fikk full rulle mm og så vanlig døgndose mme siden han var umettelig, og var kjempetynn til han var 8-9 måneder.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Gutten min er oppvokst på mme og han er faktisk lang og tynn, så det stemmer ikke hos oss. Han har alltid fått så mye han vil ha. Kusina hans er vokst opp på mm og hun er ganske god og rund, tror det er fløte i den puppen! :-) Tror forresten kusina koser seg myyyye mer med puppen enn gutten min gjør med flaska! Størrelsen på barna er først og fremst avhengig av genene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå