Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne høsten har vært ett mareritt!

Jeg har altfor store forhåpninger til meg selv - jeg er ett supermenneske, tror jeg selv! Og klarer alt og skal tilfredsstille alle.

Men denne høsten virker det som jeg har støtt på noe uovervinnelig. Jeg har ikke fått lest omtrent noe pensum. Jeg har ikke obligatorisk oppmøte på noen av mine emner og forferdelig dårlige forelesere i 50% av dem. Men når jeg har levert sønnen min i bhg og sitter hjemme og skal lese så klarer jeg det ikke. Jeg finner ikke motivasjon, ikke engang det at jeg skal få en jobb jeg vet jeg kommer til å gørrtrives i frister. De siste ukene/mnd har jeg drøyd og drøyd med å hente sønnen i bhg for jeg orker ikke å gjøre/finne på noe sammen med han før pappan kommer hjem fra jobb. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet for det, men jeg makter det ikke, og ofte sitter jeg hjemme og gråter - for jeg klarer ikke ta meg sammen å gjøre noe. Husarbeidet hoper seg opp, samlivsproblemene tårner seg opp, samboeren er utålomdig og mener jeg bør bidra mer. Han jobber jo tross alt! Jeg går jo bare på skole... Men jeg jobber jo også for at økonomien vår skal gå rundt og vi kan beholde huset, og jeg prøver - jeg gjør virkelig det - å få høyere utdanning! I tillegg er det storparten av "innearbeidet" i huset som faller på meg..

Jeg er sliiiiten - men det er ingen som ser det. Og jeg sliter! De siste dagene har jeg hatt mest lyst til å slutte på skolen og drite i hele greiene og heller bare bruke fagbrevet mitt å jobbe. Det er det eneste jeg vil. Jobbe, ha en vanlig jobb. Ha overskudd og lyst til å ha det familielivet jeg har. Akkurat nå er det altfor mange baller i lufta. Jeg vet ikke om jeg orker det i ett og ett halvt år til. Jeg kan ikke fortsette å være så sliten så lenge.

Skal det være sånn her å ta utdanning etter man har fått barn? Og ha jobb ved siden av og huslån og alt det fører med seg? Eller er jeg virkelig så "svak" som jeg tror jeg er? Jeg som egentlig tar alt teoretisk skikkelig lett sliter skikkelig. Jeg får ikke med meg noe - og alt jeg leser/hører går inn og ut igjen. Jeg forstår ikke hva som skjer...!?

Huff, dette har virkelig ikke blitt som jeg har sett for meg! Jeg er jo så mye flinkere enn dette - jeg kan så mye mer :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...