Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Syntes det er finest med 4, men hører 3 er en himmel å styre/kjøre i forhold.. hjelp
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Synes akkurat det samme som du - kjøpte derfor Simo kombi (skulle heller kjøpt Duo...) til førstemann. Når andre mann kom var jeg ikke i tvil - og kjøpte 3-hjuling (Easy Walker) fordi det var så tungt å bakse med Simoen, og den tok så mye plass i bilen. Klar fordel med 4-hjuling: stabilitet (velter ikke så lett som 3-hjuling) Klar fordel med 3-hjuling: manøvrering, plass
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Det kommer vel ann på om du er kaffelatte-mamma også skal mye på sentre, eller om du skal ut å gå litt turer som ikke nødvendigvis er på helt flate veien. Vennepar av oss "kan" ikke være med om det ikke er asfaltert. Men tror det sier mer om de enn vognen. Selv har jeg 4-hjuling. Og tror noe annet hadde vært uaktuelt. Går masse på tur. Og gjerne på skogsstier. Gjør ingen ting om det er humpete og litt hullete med røtter og stein. Gode dempere er det også.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 TFK 3hjuls vogn er en kjempe vogn Kjempe lett å styre! Vanskelig å bikke over.. Og itilegg kan man løpe i skog og mark med den, fordi den er så stødig
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Jeg hadde firhjuling med førstemann, men nå har jeg kjøpt trehjuling! Mange trehjulinger kan brukes der det ikke er asfalt også, det er viktigere med hva slags hjul det er (størrelse, luftdekk eller ikke etc) og demping.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Det går helt fint å gå i terreng med 3 hjul også, mange ganger kan det også være enklere med et hjul mindre. Det som er avgjørende der er type hjul og ikke antallet. En TFK og lignende kommer kjempeenklet fra både i skog og på snø, en med 4 hjul hvor de to fremste er små går ikke alltid like lett. Jeg har en Bugaboo, den kommer utmerket fram overalt når jeg snur på håndtaket så de to store hjulene kommer først og låser de små.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Det aller beste vel, en med 4 hjul der 2 av dem er svingbare. Samme stabilitet som en vanlig 4-hjuling, og enda bedre trillekomfort enn en 3-hjuling. Har forsøkt mange vogner, og med alle typer hjul her, og 4-hjuling med svingbare hjul er herlig med mindre man skal bruke vognen på skogsstier.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Vi har en emmaljunga city cross og elsker den vogna. Det er fire hjul, men allikevel en drøm å trille. Etter jeg har sett trehjulinger velte kommer jeg alltid til å velge vogn med 4 hjul. Sikkerhet før min trillekomfort!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Det avhenger av hvilke behov du har. Skal du gå meste i byen / på relativt flat mark (kan selvsagt være bakker, hehe, men mener at selve bakken er ganske flat...ikke gamle humpete traktorstier etc..) så er det ingen problem med en 3hjuling. Skal du derimot ut i skikkelig ulendt terreng, bør du satse på 4hjuling, da det fort kan bli tungt og krøkkete med 3hjuling. Vi har 3hjuling med bevegelig fremhjul. Men det kan også "låses" (tar 2 sekunder, bare å vri rundt en dings like ved hjulet) slik at det står fast, og da fungerer vogna mer eller mindre like bra som en 4hjuling også i ulendt terreng (forutsatt at det ikke er FOR "bulkete" mark man går på....men slike steder har iallfall ikke _jeg_ interesse av å drasse med meg vogna, da bruker jeg bæresele istedet...) Jevnt over bruker de fleste vogna mest på underlag som er såpass greit at det er enklest med en 3hjuling. De er en DRØM å trille på, sammenlignet med 4hjulingene...og bedre med bevegelig fremhjul enn fastlåst. Langt bedre komfort for babyen også, som slipper å bli "tiltet" hele tiden når man korrigere retning. Det eneste VIRKELIGE minus med bevegelig fremdekk er altså når man skal over høye kanter (f.eks. butikker med veldig høy svill) eller når det er is/snø (da glir hjulet bare rundt, og det er skikkelig tungt å gå...kan nesten ikke bruke annet enn bakhjulene å komme fremover med da uansett..) Men har man en vogn som min, der man kan låse fremhjulet, så er heller ikke dette et problem.. Men... drit i hva du syns er fint eller kult eller hva alle andre har. FInn det som passer for deg/pappaen og deres behov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå