Gå til innhold

Luer til barna

Mrs Bad enkelt og greit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å finne en tykk lue til jenta mi på 19 mnd som dekker ganske mye og som har hals. Så på nøstebarn at de har en i tykk ull der, noen som har brukt denne på barna sine? Om den sklir ned i ansiktet og holder den på varmen?

Så skal jeg også ha en lue til babyen som kommer i midten av januar. Har kjøpt en tynn ull lue men må nok ha noe som er tykkere. Noen tips?

Er det noe forskjell på headover og hjelm lue?

Jeg vil ikke ha noe knyting på lua til eldste. Har litt fnatt for at hun skal hekte seg fast i ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kivat har veldig gode hjelmluer. Til babyen synes jeg de aller beste luene er ull med flecefor fra Hempels:)

Skrevet

Barnas hus og Exit butikkene har slike JOHA klær. I lilla og turkis.. Kanskje brun også? Der har de såfall slike luer som man trer over hodet, og dekker halsen langt ned :) Skikkelig gode. Ull luer som er tovet.. Litt dyre, men VELDIG gode :)

Skrevet

Kjøpte Kivat lue til mini og er storfornøyd med den! Så genialt at den har 'hals' innebygget, og så er det vindforsterkning over ørene.

Skrevet

Den tykke ull lua til nøstebarn er SUPER når det er minusgrader og surt!! Har den til begge mine

Skrevet

Jeg er veldig glad i Reima sine luer med hals. Synes de er supre.

MEN det som passer bra til et barn, passer ikke alltid like bra til et annet. Hodefasongen er jo forskjellig, så det er lurt å prøve luene på det barnet som skal bruke dem. Har gjort mange bomkjøp på luefronten...

Skrevet

Da skal jeg sjekke ut disse. Har ikke råd til å bruke mange hundre på lue og syns nøstebarn sin tykke ullribblue faktisk hadde en veldig grei pris. Under 200 kr. :)

Skrevet

kivat er genial og den er holdbar og vokser med barna. Min gutt har hat den og den har blitt mye brukt og er nå på vinter nr 3 :) den er dyr, men er verd hver eneste kr.

trodde aldri jeg skulle kjøpe en så dyr lue men bedre det enn mange "billige" som jeg ikke er fornøyd med

Skrevet

MEN hvis den ikke har vindstopper ved ørene hadde jeg ikke kjøpt den uansett pris.... det blåser tvers gjennom ull....

Skrevet

vi har også Kivat headover luen, helt genial. Enig at den er dyr, men den er verdt hver eneste krone, pluss at den er god i størrelsen. Vi kjøpte størrelse 2-5 år på vår 16mnd gutt :-)

Skrevet

Hvorfor ikek gå på Sparkjøp? Der får du gode tykke ulluer til 69 kr, disse er med hals.

Gjest happy mom:)
Skrevet

Jeg har en veldig god fra merket "barts" vi det sier noe..tror det er en sportsbutikk...den er veldig myk/tykk halslue..tror det er ull

Ellers har jeg tjukke ulluer som er kjøpt på cubus:)

Har også gode erfaringer fra sparkjøp

Skrevet

Jeg sjekka ut sparkjøp og de så ikke mye tykke ut.

Skrevet

Har kjøpt Kivat jeg også. Men ta med jenta så hun får prøvd lua. Usikker på hvem som selger de rundt omkring i landet, men i Trondheim er det i alle fall Bebito.

Skrevet

Kivat har desidert de beste luene jeg har prøvd. Kjøpte str 2-5 år til min gutt i fjor, da var han 16 mnd, var litt stor da, men passer perfekt nå. Den kan til og med jeg få på meg så den varer nok i mange år.

Har også en høstlue fra kivat uten hals, denne er også utrolig god i passformen.

I tillegg er de jo utrolig søte:-)

De koster litt, men definitivt verdt pengene når man kun trenger 1-2 luer på 3-4-5 år.

Skrevet

Kivat har de beste luene synes jeg. Hvis du ikke går for det, signerer jeg LOTP på at du bør velge en med vindstopper så det ikke blåser rett gjennom.Lykke til!

Skrevet

Men Kivat luene har bomullfor? Tenkte det var best med kun ull jeg? Lurer på å kjøpe Troll sine luer med hals: med ullfor og vind/vantett stoff til mine små... Noen som har erfaring med disse?

Skrevet

Har alle disse kivat luene vindstoppere? Står jo ingenting om de..

Skrevet

Vi har Reima sin "finlandshette". Er god og varm og brukes på år nummer to, men koster jo endel da. I tillegg har jeg akkurat kjøpt en HellyHansen til 200kr på Gsport som skal prøves :)

Skrevet

dytter litt jeg.

Lurte på om alle Kivat luene har vindstopper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...