Gå til innhold

Søke om avdragsfrihet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg må bite i det sure eplet og søke om noen mnd med avdragsfrihet.... Er det kurant å få det innvilget? Hvor mye "styr" er det med det? Pleier bankene å være ganske greie? Syns dette er sååå ille, men ser ingen annen utvei akkurat nå :(

(det er snakk om en midlertidig situasjon hvor det er vanskelig, problemet er ikke varig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde ikke det som et problem fra banken i det hele tatt. Jeg ringte bare til banken og ba om det, de sendte meg noen papirer som skulle signeres (pga at vi har kausjonister), returnerte disse, og så ordnet banken resten selv.

Banken ønsker heller å hjelpe med å lage en levelig løsning for deg, enn å risikere at lånet ikke blir betalt pga dårlig råd. Men bare kommuniser med dem , de har som regel en løsning;)

Skrevet

Bankene er ganske vansklige på sånt etter finanskrisen. Du skal ha en veldig god grunn til å få avdragsfrihet.

Skrevet

Det er bare å snakke med banken, har gjort det noen ganger selv, har ikke vert noe problem, selv etter finanskrisen.. Trengte ikke oppgi noe grunn til banken heller..

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilken bank du har det da. Vi skulle refinansiere huslånet, et forbrukslån brukt til oppussing på 20.000 kroner, et billån, og ett kredittkort på ca 15.000 kroner, men fikk avslag.

Hele beløpet ville kommet innen 60% av verdien av huset, men det var alltid sjanse for at det ble ett billån til, handlekonto på Byggmakker om vi ville pusse opp litt til +++.

Normalt sett ville de innvilget refinansieringen samme dag som vi var der, men pga finanskrisen og at vi var uheldige å fikk 3 purringer på kredittkortet iløpet av et år når det stod på som verst fikk vi ikke.

Kanskje like greit at de blir klok av skade, selv om vi ikke kommer inn under den kategorien de prøver å "beskytte" seg mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...