Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Gutten vår har nå fått plass i en ny bhg pga helt uakseptable hendelser i den han har gått i til nå.. Hvordan er det med tilvenning på så store barn? Jeg får vel være med han de første dagene? Noen som vet hvordan dette gjøres? Han er en veldig følsom gutt, som nok vil bruke litt tid på å falle på plass... Han har to veldig gode venner i den bhg han har gått i til nå, så dette blir veldig tøft og bryte:( (moren til bestekompisen hans jobber i gamle bhg, så tviler sterkt på at hun vil la de ha noe kontakt videre da personalet i denne private bhg er grusomt uprofesjonelle!) Noen som har lignende erfaringer, som kan fortelle meg litt om hvordan det gikk? Tok barnet det tungt?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Hei. Sønnen min byttet bhg da han var 4 år og det gikk strålende. Vi snakket mye om det først. Lekte litt i bhg (før start) i helgene slik at han skulle bli kjent med uteplassen. Var der 1. dagen med han (3-4 timer ca), 2. dagen var faren med men fikk gå ganske kjapt, 3. dagen var han der alene hele dagen. De hadde samme innkjøringsprosedyre som vanlig (3 dager), men vi trengte altså ikke det. Lykke til : )
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Han tok det forresten ikke så tungt. Han savner jo selvsagt bhg men jeg føler at han har det mye bedre der han er nå. Lillesøster går i hans gamle bhg så han er jo enten med og leverer eller henter, han snakker litt med sine gamle venner når han er med, men føler ikke at han synes det er så sårt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Dette var oss for et år siden. Alt likt. Ja, du får være med i starten. Snakk med de ansatte om det på forhånd. Vår gutt syntes det var gansje spennende og morsomt de første dagene og kanskje et par uker. Så gikk det mer opp for ham at han skulle gå i den nye barnehagen, og ikke i den gamle. Han var ikke veldig lei seg, men heller ikke veldig glad, om du forstår. Sa mange ganger at han ikke ville dit, men så var det greit når han først var der. Men han fikk en god venninne fra dag en, og hun var viktig lenge. Det tok litt tid å bli virkelig innkjørt, å etablere vennskap med flere, samtidig vet jeg at han har hatt det fint i den nye barnehagen. Jeg vil si det tok noen måneder, da så vi at han stortrivdes igjen. Men han har ennå ikke glemt sine gamle venner, og spesielt den ene gode bestevennen han hadde. Vi har prøvd å holde litt kontakt, men det bli jo mindre i hverdagen. Det er viktig at dere holder dere positive hele veien, og ikke lage det til et problem at han skal bytte. Det er kanskje nye og spennende leker å utforske der, nye barn som er morsomme å leke med osv, som man kan fokusere på. Men ta følelsene på alvor, de har jo sine venner de også. Det er nok ikke alle barn som sklir rett inn og alt er greit fra dag en, men det går seg til etterhvert, og der må dere være støttende og "holde ut". Barn tilpasser seg heldigvis. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Tusen takk for svar!! Så bra at jeg kan være der med han. Blir nok meg siden jeg er hjemme med baby og mannen er på jobb. Tror nok det blir veldig likt som med gutten din anonym 13:35. Han er veldig følsom, å han trenger altid litt tid uansett hva det er det gjelder. Heldigvis er han en veldig likanes gutt, som barna i den gamle bhg krangler om å være med, så jeg velger å være trygg på at han ikke vil bli alene, selvom jeg såklart er livredd for han, hehe... Så dere mener vi skal prate med han om at han skal bytte barnehage nå? Jeg har ikke sagt noe til han enda, siden barnehagen han går i nå akkurat har fått vite at han skal slutte, så ville ikke at han skulle gå rundt å si at han skal bytte barnehage, uten at de viste hva han snakket om. Vi får prøve å være så positive som mulig, for det ER jo kjempe bra at han har fått plass nå, da vi har ønsket dette lenge. Men det er nok ikke bare bare å se det fra hans ståsted akkurat nå.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå