Gå til innhold

Noen har sendt inn bekymringsmelding til bv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ingenting.. hvorfor? Jeg kan faktisk ikke finne en ting som gjør at en person skal være bekymret for min lille sønn. Han er det godt, er en fantastisk blid liten gutt. Trygg, glad i mamman sin, mett og varm!

Han får så mye omsorg av både meg og resten av familien. Jeg driver ikke med vannskjøtsel på noen som helst måte!

Er redd, lei meg og forvirret her jeg sitter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har så vidt jeg vet krav på å få vite hva bekymringen går ut på, selvom det er en anonym melding.

Skrevet

Har du fått brev fra bv om det? Står det ikke der hva det gjelder? Jeg jobber i bv, og det har hendt et par ganger siden jeg begynte å jobbe der ofr 7 år siden at vi får inn anonyme meldinger uten noe hold i.

Skrevet

Jeg har kun fått beskjed om at de har fått bekymringmelding, at den har vært sendt inn anonymt og at det går ut på at jeg ikke gir sønnen min det han trenger av mat, klær, omsorg osv.

Skrevet

Ingen grunn til bekymring uansett!

Hvis det viser seg at dere kanskje trenger litt hjelp, så får dere det. Hvis ikke det er noe problem, så blir saken avsluttet!

Skrevet

Kanskje du er hun jeg ringte på for en uke siden?

Med lyst hår, som drar sønnen på to år (snart?) bortover gulvet etter ørene hvis han ikke "hører etter, er lydig" osv. Og kjefter og smeller dagen lang, slik at mitt barn faktisk er redd deg, og jeg ikke kan tenke meg til hva din egen sønn er?

Skrevet

Hi.

Nei anonym 13:19, det er nok "desverre" ikke meg dette. Men takk for at du gå meg en liten latter her jeg sitter og er ellers ganske så lei meg :).

Skrevet

ikke sitt her og ro!! Selvfølgelig er det en grunn til at noen har sendt inn en bekymringsmelding, og om du ikke kan " finne en ting" som du gjør galt, sier det jo alt om deg!! GODT AT MEDMENNESKER BRYR SEG OM STAKKARS BARN!!!!

Skrevet

Hi.

Akkurat slikt gidder jeg ikke høre enagng 13:53. Du kan ikke gre alle under en kam og si at det er slik i alle tilfeller! Jeg vet godt at jeg gjør en god jobb som mor til gutten min. Å jeg vet også at dersom jeg drev eller ikke drev med noe som helst som var det var grunn til å reagere på så ville den føste personen som hadde kontaktet bv være min egen mor. Hun ville absolutt aldri akseptert noe tull ift til eget barnebarn.

Jeg har faktisk selv sendt inn bekyringmelding til bv, så jeg kan trygt si at jeg sitter med litt innsik her!

Skrevet

Det er ikke alltid en grunn. En venninne av meg ble meldt til bv fordi hun sa til sønnen som bante at han måtte vaske munnen sin med grønnsåpe. Noen tok visst det utsagnet litt vel alvorlig:-)

Skrevet

Hvis du har sendt inn bekymringsmelding på noen andre, finnes det noen mulighet for at de har funnet ut at det var deg, og at dette kan betraktes som en "hevnaksjon"?

Skrevet

Hi.

Det tviler jeg sterkt på 15:22. Det var en god veninne av meg (med barn) som hadde havnet oppi rusmiljøet og en mann som mishandlet henne. Bekymringmeldingen ble ikke sendt annonymt og jeg var alltid åpen om at det var jeg som hadde gitt beskjed tv bv. Var også med på et møte på bv kontoret.

Skrevet

Har du ditt på ditt rene trenger du ikke å bekymre deg :)

Bare vær litt obs på at det kanskje kreves et par hjemmebesøk før de kan "renvaske" deg. Det kan hende du føler deg litt tråkket på der å da, kan hende du må svare på spørsmål du selv tenker er latterlige, men de spør dem for en grunn. Vær åpen med barnevernet, si du er bekymret over anklagene osv.

Det går nok bra skal du se :)

Har selv jobbet i bv (vært i praksis) på en liten plass og vi fikk ofte inn meldinger uten hold i. Det store bygdedyret vet du. Men, vi måtte jo i de fleste tilfeller starte undersøkelse likevel og de fleste sakene ble raskt henlagt.

Har en venninne som ble utsatt for en hevnaksjon og det var for henne et mareritt uten like. Saken ble jo til slutt henlagt,men det tok lang tid. Det endte med store unnskyldninger fra barnevernets side og full opprydning blant de ansatte i barnevernet hvor en faktisk mistet jobben...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...