Gå til innhold

Sv: Endelig kom lille ivf prinsen vår:)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

fredag 5 november kl 0721 kom lille Mikkel til verden...for en opplevelse..

Han var 48 nydelige cm og 2810 gram deilig:) visste ikke at det gikk an å elske noen så høyt...det er så overveldene...

ble satt igang med ballong på termin 3 nov.fikk modningspille tordag kl 19 og skulle få en ny en kl 0100 men pga akutte ting på føden måtte jeg vente på tur og ble sittende med ctg litt lengre enn jeg skulle..så mens jeg ventet på at de skulle gi meg en pille til gikk vannet i stolen med ett plask!!:) pappa var reist hjem for å sove så han måtte snu i døren hehe:) kl 0200 hadde jeg allerede 3 cm og vondt..dette gikk fort så det ble bestilt epidural med engang siden dette var en setefødsel!

det stoppet opp på 3 cm så ble satt på drypp og det er jo rier fra en annen verden!:@ men heldigvis tok epiduralen de værste toppene!xxxx

jeg ble hjulpet opp på prekestolen og derfra gikk det 2-3 timer far 3 cm til det var klart til å presse...fy flate det var tungt..ble klippet og brukt tang og har enda vondt i hver eneste muskel etter jobben..var stor forskjell på å presse ut en setebaby i forhold til vanlig hodefødsel ja....men jeg klarte det!!:)))

gutten var livløs i det han kom ut..det var helt grusomt å ligge der med bena i holderene og bare vente og vente på livstegn fra han borte på bordet hvor barnelegen og fødsleslegen og en barnepleier sto....hylgråt jeg da..den følelsen unner jeg ingen!:(sambo holdt hodet kaldt og trøstet så godt han kunne....

men takk og lov gikk det bra og han er nå en fornøyd liten gutt som liker best og sove på puppen til mammaen sin....*elsker ham*enda jæ...vondt å sitte å gå og stingene har hovnet opp der nede så må sitte med stumpen i vaskefat 2 ganger daglig og tygger paracett og naproxen etter jm sin oppskrift på kk...hjelper men lang vei til normakt underliv enda kjenner jeg..

takk for meg fra en sliten men lykkelig 2 barnsmamma:)

legger til at jeg hadde gruet meg enormt til denne fødselen pga seteleie men takket være ett fantastisk team med jm,fødselsleger og barnepleiere som var motiverende og drillet i alt de skulle gjøre og blide ikke minst...og kjempegod bedøvelse så ble dette en fin opplevelse alt i alt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så liten :-) så bra du hadde en fin opplevelse, gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulerer så masse med gutten din! Fødselen hørtes veldig tøff ut, men du klarte det fint!!! Kos dere masse,

Skrevet

Gratulerer med lille gutten! Kanskje like greit at han ikke var større med tanke på setefødsel! :)

Skrevet

Gratulerer med gutten din! Og gratulerer med vel gjennomført fødsel!! Høres ut som du har jobbet hardt, men nå er du i mål med et fantastisk resultat:)

Skrevet

Gratulerer så mye!! Det høres ut som om det var litt en av en opplevelse på godt og vondt, men så lenge enden er god er allting godt. Håper jeg følger etter snart selv, har termin i dag ;-)

Skrevet

Gratulerer så mye!!! Flink du :) Og ikke sant det er herlig?? Åh jeg koser med helt forderva,,,hihi...

Skrevet

WOW, for en dramatisk fødsel, men så FLINK du var!!! :)

Gratulerer så mye, og god bedring med sting osv der nede ;)

Har fulgt deg ganske lenge, for jeg hadde et annet nick herinne i starten, så det var ekstra gøy å lese om fødselen din Og at alt gikk bra til slutt! :)

Kos deg masse videre.

klem fra meg :)

Skrevet

TUSEN takk for gratulasjoner damer:)

setefødsel var ikke noe å grue seg for sånn sett...ikke med den gode hjelpen og den fantastiske epiduralen og lokalbedøvelsen der nede jeg fikk ihvertfall...

også dette med at han trengte litt starthjelp...for du som lurte på dette(vet ikke om det var her eller gravide slitere du spurte)

det er helt vanlig og ble forberedt på forhånd at han mest sannsynlig ville trenge litt starthjelp..lykke til alle sammen!

lykken er stor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...