Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Nå snakker jeg ikke om de som allerede har en ME diagnose, for å ha det klart. Jeg har selv slitt med lite energi pga for lite søvn og diverse i perioder, har skrevet et par innlegg om det i frustrasjon og fått til svar: kanskje det er ME.. selv om jeg skriver jeg har et barn som sover dårlig i perioder, og er plaget med jernmangel og diverse annet. Slitenhet og slapphet kan jo ha tusen andre årsaker enn ME! Feks søvnmangel, jernmangel, depresjon eller andre psyksiske lidelser, B12 mangel, lavt stoffskifte, allergier eller matintoleranser som feks cøliaki, uoppdagede infeksjoner, feil kosthold og lite fysisk aktivitet, eller rett og slett at en er misfornøyd med livet/jobben/forholdet osv.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Selv har jeg ME, så jeg blir litt forundret når det kun blir satt i sammenheng med det å være sliten, hvilken småbarnsmor/far er ikke det ? ME handler ikke kun om å være sliten. Det er total utmattelse. Bare det å gå i butikken gjør meg fullstendig utmattet. Du kan tenke deg selv at du har løpt maraton, at du er så sliten at du tror du skal segne om. Det er også flere ting som spiller inn ved ME: Mageproblemer, konsentrasjonsproblemer, hukommelsesproblemer, hjertebank, matintolleranse, medisinintoleranse, lyssky, lydsky, smerter i ledd og muskler, hodepine, følelsen av å være syk hele tiden. Dette er hva spesialistene sier om ME: Forestill deg at du har løpt maraton, med influensa og fyllesyke, slik er det å ha ME.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Veldig enig i at ME er mer å være utslitt, ja. Lå på sofaen en dag med TV på det laveste lydnivået og ble tørst og da var det faktisk en stor anstrengelse å strekke ut armen etter vannglasset som sto på bordet. En kan ikke klare å forstå hvor totalt utmattet en faktisk kan bli før en har fått ME og kjent det på kroppen selv. Jeg var på jentefest en for noen år siden. Tok den helt ut siden jeg først var ute og det var leeenge siden sist. Holdt ut til 4 om natta og hadde det gøy. Men de 5 neste dagene ble selve marerittet...så verdt det? Nei!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå