Gå til innhold

Er du sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du er positivt og negativt med det å være sykepleier? Jeg står på nippet til å starte utdannelsen. Det som virker positivt for meg er kontakten med mennesker, det å kunne hjelpe og gi omsorg, og utfordringer. Det som kanskje kan være negativt er å måtte julaften og andre dager som er viktige da man har små barn, pluss at jeg er bittelitt redd for ansvaret som medfølger (men det er vel sånn det føles for alle før man blir trygg i faget?). Lønna er kanskje ikke best, men heller ikke dårlig vil jeg tro.

Takknemlig for mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier. Det positive er kontakten med menneskene, det å kunne bety noe, få gjøre noe godt for andre. Bli kalt en engel er heller ikke å forakte, noe som skjer ofte.;) Gå hjem fra jobb med et smil om munnen og vite at man har gjort noe betydningsfullt. Det er et stort minus å jobbe julaften og helligdager, men man jobber jo ikke hver julaften da. I fjor jobbet jeg jul, i år har jeg fri hele jula. Ansvaret kan føles skremmende som nyutdannet, nå er det bare spennende og gøy. Det å ha ansvarsvakt føles ikke skremmende ut nå i det hele tatt, gøy å vite at man har kontroll og vet hva man skal gjøre, gir meg en god følelse. Lønna er dårlig, alt for dårlig. Men håper det kommer seg litt framover.

Lykke til med valget. Jeg har aldri angret på at jeg ble sykepleier. :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Det høres ut som dette må være utdanningen for meg ;o)

HI

Skrevet

Jeg er helt ny sykepleierstudent og sitter med akkurat de samme tankene som deg. Men jeg hoppet i det og angrer ikke på at jeg har begynt denne utdannelsen. Eneste som får meg til å sukke nå er anatomieksamen om 4 uker. Jeg sliter skikkelig med å kunne hele den boka. Skulle ønske jeg begynte å lese i den lenge FØR jeg startet på skolen..hehe..bare fått en litt oversikt liksom. Vi begynte med undervisning 3 mnd før eksamen og mitt trege hodet skulle begynt å pugge MYE før. Men alle er forskjellige da. Noen tar slike ting lett mens andre bruker litt mer tid. Så mitt råd til deg er å sette deg litt inn i den boken litt før, hvis du har behov for det da.

Lykke til med fremtidig utdannelse :)

Skrevet

Jeg er sykepleier, ferdig utdannet for 6 år siden. Elsker selve yrket, men HATER arbeidstidene!! Synes det er kjempeleit å jobbe så mange helger og helligdager. Savner ungene og manne fryktelig da, og høytidene jeg jobber, blir jo også ødelagt for familien min. Slik som i fjor jobbet jeg lille julaften, julaften og 1.4.5. juledag. Altså ble det INGEN jul i fjor. I år skal jeg jobbe helnyttårshelga. :( Kjedelig.. Og året før det, jobbet jeg hele påska..

Skal ta videreutdanning etterhvert, når alle ungene har begynt på skole. Da skal jeg utdanne meg til helsesøster slik at jeg slipper den dumme arbeidstiden. Ser for meg helsesøster som et litt "tamt" yrkke, men det er virkelig verdt arbeidstiden! Synes slike høytider er så innmari viktig når en har familie/barn. Å så deili å ha fri hver eneste helg da, og å slippe nattevakter og kveldsvakter.

Dere bør tenke dere godt om altså, i forhold til arbeidstiden. Kveldstillegget og helgetillegget er dessuten dritdårlig, og en stiger ikke mye i lønn selv med mange års ansiennitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...