Gå til innhold

Er du sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du er positivt og negativt med det å være sykepleier? Jeg står på nippet til å starte utdannelsen. Det som virker positivt for meg er kontakten med mennesker, det å kunne hjelpe og gi omsorg, og utfordringer. Det som kanskje kan være negativt er å måtte julaften og andre dager som er viktige da man har små barn, pluss at jeg er bittelitt redd for ansvaret som medfølger (men det er vel sånn det føles for alle før man blir trygg i faget?). Lønna er kanskje ikke best, men heller ikke dårlig vil jeg tro.

Takknemlig for mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier. Det positive er kontakten med menneskene, det å kunne bety noe, få gjøre noe godt for andre. Bli kalt en engel er heller ikke å forakte, noe som skjer ofte.;) Gå hjem fra jobb med et smil om munnen og vite at man har gjort noe betydningsfullt. Det er et stort minus å jobbe julaften og helligdager, men man jobber jo ikke hver julaften da. I fjor jobbet jeg jul, i år har jeg fri hele jula. Ansvaret kan føles skremmende som nyutdannet, nå er det bare spennende og gøy. Det å ha ansvarsvakt føles ikke skremmende ut nå i det hele tatt, gøy å vite at man har kontroll og vet hva man skal gjøre, gir meg en god følelse. Lønna er dårlig, alt for dårlig. Men håper det kommer seg litt framover.

Lykke til med valget. Jeg har aldri angret på at jeg ble sykepleier. :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Det høres ut som dette må være utdanningen for meg ;o)

HI

Skrevet