Happilyeverafter<3 Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Søsteren min bestilte en reise for meg og henne mens jeg enda hadde det gamle navnet mitt, så reisen står i gammelt navn. Pass står i gammelt navn, men jeg har nytt navn. Stemmer det da at jeg ikke skal endre passet nå? At reise og pass må ha samme navn? I så fall orker jeg ikke å endre på passet før jeg jeg skal på reise neste gang. Noen som vet? Takk:-)
Gjest irismor Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Pass og billett må ha samme navn. Du kan jo ta en tlf til reisebyrået og få byttet navn på billetten. Du kan ta med deg navneendringsbeviset, men er ikke alle reiseselskap som aksepterer det. Gikk fint med Air France men med SAS var det et sant helvete.
Happilyeverafter<3 Skrevet 9. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2010 Men så lenge navnet på passet er det samme som på reisen så trenger jeg vel ikke gjøre noe da? Bytter jeg navn på biletten så må jeg ut med 660kr, pluss 500kr på nytt pass. De vet jo ikke bak skranken at jeg har byttet navn. Jeg har bare ført mannen sitt etternavn som mitt, og mitt gamle etternavn er nå mellomnavn. HI
prekæs Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Jeg fikk ett stempel i passet hvor det sto at jeg på lovlig vis hadde skiftet navn til mitt nye. Mulig det fungerer enda. Ta med skjema på navnskifte på passkontoret og forhør deg:)
Gjest Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Min kjære reiste med "gammelt navn" i pass og "gammelt navn" på billett i et år etter navnbytte (2009-2010) Politiet anbefalte å fornye pass innen et år var gått ellers sa både de og reiseselskap/flyselskap at det ikke var problematisk så lenge billett og gyldig pass stemte overens. Han hadde ikke med noe navneskifte bevis heller.
Happilyeverafter<3 Skrevet 9. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2010 Takk, det var godt å høre, da føler jeg meg trygg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå