Gå til innhold

Noen som har noen gode unnskyldninger til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg spurte i forrige uke om hun kanskje kunne få sove her hos oss nå til helga..Og om jeg ble med ut på fest/byen. Hun er barnløs og singel, og det er liksom livet hennes..

Jeg sa da til henne at det sikkert gikk bra, og at vi kunne prates nærmere i denne uka. Hun spurte meg igår igjen om hun kunne få sove her..Jeg var sa da at det gikk bra.

Nå angrer jeg noe jævlig! Jeg har ikke lyst til å dra ut i helga og feste, da jeg har gjort det for mye i det siste. Jeg har lyst til at jeg og samboeren min skal ha en rolig helg alene..Men nå har jeg jo liksom allerede sagt ja:(

Noen som vet av noen gode unnskyldninger som jeg kan fortelle? tror ikke det funker å si at vi skal bort eller noe, for da får hun høre av andre at vi IKKE var borte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til din venninne at hun gjerne må bo hos dere, men at du vil trekke deg fra byturen. Si at du ønsker deg en rolig kveld inne, du har vært mye ute på byen i det siste og vil ta opp familielivet.

Må da være lov å forandre mening.

Skrevet

Ærlighet varer lengst..Si akkurat det du sier her inne...Men si at hun gjerne må overnatte, evt også dra på byn....Sprøs hvordan gjesterom er plassert i forhold til dere og barnet..

Skrevet

Du kan jo si at du tenkte etter oh kom fram til at du har vært for mye ute i det siste..om du ikke vil si det kan du si at din samboer er bekymret fordi du har vært ute for mye, feks...

Skrevet

Synes du skulle tenkt deg meir om før du lova henne to gonger at ho skulle få overnatte og de skulle gå på byen. Og det er barnslig å lyge og komme med usanne unnskyldningar når du likevel har ombestemt deg.

Då får du heller stå for at du har ombestemt deg, og seie det som det er.

Kjipt for ho som trur ho har planar for helga, men om det er slik du vil ha det så får du stå for det.

Kva med å vere heime med sambuaren fredagskvelden og gå ut laurdag, eller motsett?

Skrevet

Har du sagt a får du si b. Du kan ikke trekke deg nå uten en god grunn, og den grunnen bør være gyldig. Du er en dårlig venn, som gjør slikt. Hvorfor ikke tenke seg om litt før man svarer.

Skrevet

Det må være lov å trekke seg. Si at du er sliten, orker ikke og at du vil ha en rolig helg hjemme. Men - dt kan jo være at lysten kommer tilbake til en bytur med din venninne? Du kan jo evt foreslå en annen helg?

Si at du er lei for det, og håper hun ikke blir skuffet, men at du foretrekker å være ærlig, og at det jo tross alt ikke er noe gøy å gå på byen med en som bare lengter hjem til sofaen.

Såpass "slack" må man ha overfor venner...

Skrevet

Det er lov å forandre mening, uten å være en dårlig venn.

Jeg har også trodd jeg har hatt planer med venninner, men så orker dem ikke allikavel. Og det er en helt ærlig sak, så bare si det som det er. Gode venninner skjønner det, selv om man blir kjempeskuffet.

Jeg skjønte det før jeg fikk barn, men skjønte det enda bedre da jeg ble mamma selv :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...