Gå til innhold

Baby med dårlig ånde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 7,5 mnd har plutselig fått så dårlig ånde....

Har ikke målt temperaturen enda, men han føltes iallfall ikke særlig varm. Han er kanskje litt sutrete, men han holder på å få tenner så vanskelig å vite hva som gjør det. Tenkte først sopp - men kan ikke se at han har noe trøske på tungen. (Klarer ikke å få sett skikkelig inn i munnen) Grei allmenntilstand og spiser som før....

Pappan har hatt vondt i halsen en liten uke, så litt bekymret for at han har halsbetennelse eller noe....

Hva sier dere? Få legetime idag eller avvente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du avventer! Dårlig ånde er ikke skadelig. Har han halsbetennelse vil nok feberen komme ganske raskt. Gi varm saft:)

Skrevet

Jeg har fått høre att dårlig ånde er ett tegn på vondt i halsen.

Men så lenge allmenntilstanden er grei så hade jeg ventet litt.

Skrevet

En strep infeksjon gir vanligvis dårlig ånde. Dårlig ånde er noe som bør undersøkes. Ønsker ikke å skremme deg men dårlig ånde i flere dager var min datters eneste symtom frem til hun plutselig (helt uten forvarsel) fikk blå lepper og feber på 41. Diagnosen var lungebetennelse fra streptokokk bakterien og det endte med lang innleggelse. Når det er sagt. Hun var 3 år, ikke baby. Strep infeksjon hos spebarn er ikke vanlig, men han KAn ha fått fra mannen din.

Jeg ville ringt legekontoret og bedt om å få bli oppringt av en av legene. Hør hva de sier.

Skrevet

Hadde jeg vært barnets lege så ville jeg kikket i halsen, tatt en crp og målt temp.

Med allmentillstandsvurdering ville det blitt satt en diagnose. Er henne bra i dag så kan det fort snu slik at hun trenger AB i morgen feks. Ta henne til legen for en sjekk...

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg fulgte magefølelsen min før jeg fikk sjekka hva dere siste svarte - og bestilte time hos legen.

Han fikk kikka i munnen og mini var knallrød og hoven i halsen og hadde i tillegg hvite flekker og træske på innsiden av kinnene.

Så vi fikk både ABmikstur og mycostatin!

Ikveld er allmenntilstanden dårligere, tydelig vondt i halsen/munnen, litt varm og veeeeldig sutrete.

Hovedproblemet nå er imidlertidig at mini synest medisinen smaker grusomt! Han brekker seg og spytter ut det han kan..... :/ Så nå gruer jeg meg veldig til neste runde!!

Noen tips til hvordan jeg skal få det i han eller må jeg bare holde han fast å tvinge det i han............................................? :/

Skrevet

Gi med sprøyte, sprut inn langs kinnet fra den ene munnviken. Hmm, ikke lett å forklare. Lykke til.

Skrevet

Takk, det skal jeg prøve...

Brukte sprøyte isted også, men da sprøytet jeg det rett inn i munnen...kanskje bedre om det ikke havner rett på tungen ja.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...