♥ Smurfen ♥ Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Jeg er nå 8 uker på vei og trente pilates igår.. jeg trodde dette skulle gå fint til man var ca 3 mnd på vei.. men jeg har så forferdelig vondt i magen idag..skikkelig gangsperr men jeg kjenner det heletiden.. Ble litt bekymret nå.. kan man skade babyen med dette eller bare seg selv?
Trollmor til 2 Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Hei. Med normal trening skal man ikke kunne skade verken seg selv eller babyen under graviditeten. Det gjelder all slags trening, sett bort i fra ekstremsport da. Pilates er en super form for trening og skal ikke kunne skade verken mor eller barn. Men du bør for all del lytte til kroppen din. Dette er ikke tiden for å presse seg selv i forhold til noe. Hvis du opplever å få smerter/ubehag i forbindelse med treningen, bør du enten moderere treningen eller ta en pause fra den. Etter hvert som du blir mer gravid, vil du ikke lenger klare å trene magemusklene fordi de deler seg. En gyllen regel ift trening i svangerskapet er at dersom det ikke er ubehagelig eller vondt, så er det ikke skadelig for verken deg eller babyen i magen =)
Puppemamma Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 kan jo hende du har trent noen av musklene som bekkenet ditt sitter i - men det skal jo ikke gjøre noenting når du ikke er lenger på vei. Tren for all del alt du orker så lenge det ikke gjør vondt Jeg savner trening utroooolig mye nå (36+5) så bare nyyyt det så lenge du kan og spesielt om du får problematisk bekkenløsning vil du være veldig glad for å ha trent når du har hatt mulighet til det kos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå