Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Samboeren min mener at dersom vaskemaskin, komfyr og oppvaskmaskin drar mer strøm hvis alt står på samtidig, mens jeg mener det er det samme om alt går samtidig eller om først vaskemaskin, så oppvaskmaskin osv... Hvem har rett??
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Før, i gamle dager, da jeg var ung, var det veldig viktig at man ikke hadde det man kalte overforbruk, tror man betalte mer for den strømmen, så vi passet alltid på at strømmåleren på kjøkkenet ikke gikk over rødt.. Men nå er det ikke noe som heter overforbruk, og man kan bruke vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin samtidig uten at det koster mer(bare pass på at sikringene ikke ryker av overbelastning). De trekker selvfølgelig ikke mer strøm av å gå samtidig!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Sikringene har tålt det til nå, er samboeren min som pleier å ryke når jeg sette alt på samtidig
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Han har sikkert lært hjemmefra om det som en gang het overforbruk Det forbruket kostet mer, enn om en klarte å holde seg under det. På de gamle målerene med en sånn pil som vipper etter forbruk, så ser du at der blir et rødt felt. Over det er det som het overforbruk. I dag har vi ikke den ordningen, og all strøm koster det samme, brukt samtidig eller hver for seg
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Han KAN ha rett... Om dere har en spesialmåler, med en spesial avtale med elverket kan det være at dere får f.eks. billigere strøm på natt ol. Men ytterst få selskap tilbyr slike avtaler, jeg kjenner ingen, har bare hørt om det. De fleste har jo målere som man må lese av manuelt og sende inn til strømleverandør.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Ja, men da har han ikke rett likevel For selv med billigere på natt, så kan en kjøre alle maskinene samtidig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå