Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Står på boksen at de skal dekke 100 % av dagsbehovet, er dagsbehovet høyere når man er gravid? I tilfelle er jeg nødt til å ta folat i tillegg til vitaminbjørnene og omega 3-kapsler, som jeg tar nå.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Er ikke vitaminbjørner for barn? Voksne mennesker som tar vitaminbjørner, haha! Jaja:D
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Vitaminbjørner er for voksne. Har du ikke sett reklamen på tv?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Teksten på boksen sier at voksne skal ta 2 om dagen, barn over 4 år 1 om dagen... Så de er nok for både voksne og barn, og jeg foretrekker dem fremfor tabletter. Kall meg gjerne barnslig.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 er da ikke noe å le av de dekker behovet og er fantastiske for de som ikke liker tabletter. dersom du er lenger enn 12 uker dekker de dagsbehovet for folat. t.o.m uke tolv bør man ta ekstra, de kan mye om det på apoteket bare å spørre om hvilket tilskudd du bør bruke.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Da er jeg også barnslig De er jo kjempegode
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 1 vitaminbjørn inneholder 100 mcr gram folat, tar man 2 bjørner får man da 200 mcr gr. Når man er gravid skal man ha 400 mcr gr. Så nei, det er ikke nok. Folattablettene er som oftest på 400 mcr gr. Så da blir det 600 mcr gr pr dag. Men det skal ikke være noe problem. B-vitamin er vannløselig, og man tisser ut det kroppen ikke tar opp.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 sjekk om det er aspartam i de, anbefaler ikke hvis det er det i de. Spiste selv en glass på 2 dager, før jeg fikk med meg at de har aspartam i til små barn.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Tusen takk for svar, da får jeg ta meg en tur på apoteket i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå