Gå til innhold

I dag ble jeg ganske så sint på bhg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg jobber selv i den bhg.

Det som skjedde i dag var at gutten min fikk noe som han ikke tålte, han har hatt masse allergi før, men nå er det KUN egg han ikke tåler, og så gir de han pepperkaker, og spør meg ETTER om han tåler det, jeg sjekker, og NEI han tåler ikke...!! Og da har han allerede spist en.

Fikk i han allergimedisin og kjørte til legen, alt gikk heldigvis bra. Men jo mer jeg tenker på det jo mer forbannet blir jeg, for de må jo ta allergi seriøst, og ALT skal sjekkes før han får det uansett. Det hjelper ikke å tro at det går, man skal vite..!

Denne gangen fikk han bare en svak reaksjon, tunga hovnet opp, men ikke så mye at det ble problemer med å puste. Men "neste" gang kan det være pustestans nesten umiddelbart..!

Måtte bare blåse ut av meg litt sinne..for når jeg blir redd så blir jeg sint!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo elendig fra barnehagens side! Gutten din kunne jo blitt alvorlig syk, og denne hendelsen bør få konsekvenser for de ansvarlige. Snakk med styrer!

Skrevet

HI her.

Det var faktisk ped.leder som ga han det å..., og det virket heller ikke som de andre tok det så alvorlig heller, så jeg er kjempeglad for at jeg var der.

Det vistes jo ikke noe på gutten, da han gjorde alt han kunne for å sjule at det var ekkelt på tunga, men jeg så det med en gang at det var noe som plaget han. Snart 5 år, og han er ganske så redd leger og sykehus..

Skrevet

Jeg hadde eksplodert milt sakt!

Skrevet

Helt utrolig at en ped.leder kan gjøre noe sånt....da bør de bytte jobb!! Tenk om barnet hadde fått en så alvorlig reaksjon at det ble skadet for livet?? Bedre å luke vekk slike mennesker før de påfører barn skade. Huff, glad det ikke var mitt barn som ble utsatt for et slikt menneske... Da hadde det blitt månelyst!

Skrevet

Det bør selvfølgelig ikke skje, men det er mennesker som jobber der og mennesker gjør feil. Desverre er det nok ikke siste gang han kommer til å få i seg noe han ikke skulle hatt.

At du blir sint forstår jeg godt og jeg tror nok jeg ville bedt om at de gikk gjennom rutinene for barn med alergier i barnehagen. Spessielt med tanke på at du jobber der selv vet du sikkert hvor det kan gjøres forbedringer slik at slikt ikke skjer igjen, hverken med ditt eller med andres barn.

Skrevet

Hvis du ikke visste om han kunne spiser det, hvordan forventer du at barnehagen skal vite det???

Hva med å lage en liste over hva han ikke kan spise, så er det lettere for barnehagen å holde oversikten.

Skrevet

Ehhhhhh.....er du dum 09:25???

Dersom han ikke tåler egg er det da virkelig bare å sjekke innholdsfortegnelsen for barnehagen!! Tar ca 2 sekund.

Mener du at foreldrene har ansvar for å liste opp en fullverdig liste med ALLE matvarer med egg i?

Selvfølgelig skal ikke slik skje! Jeg ville bedt om en gjennomgang av rutinene.

Skrevet

Så dum du er 09.25. Jeg har et barn med alvorlig melkeallergi og det vet de som jobber i bhg, det er deres ansvar å lese på matvarer før de gir det til henne. Det er faktisk ikke vanskeligere!

De har flere lister der over matvarer hun ikke kan spise, men selvfølgelig kan det dukke opp ting som ikke står på lister, da må de lese på pakkene. De er jo ikke dumme heller..

Skrevet

de skal sjekke alt de serverer han om det inneholder egg. om de, mot formodning, ikke skulle finne en en slik liste på produktet om hva det inneholder (hvis den er revet av, esken/pakken er kastet osv, så skal de ikke gi det til barn med allergi. bedre at de ikke får maten enn at de dør.

Skrevet

Dette er ganske alvorlig, rett og slett. Hvis de har så dårlige rutiner ift allergi bør du ta det opp med styrer så de kan ha en skikkelig gjennomgang. Allergi kan rett og slett ta livet av folk og er ikke noe å spøke med . Uvitenhet kan bare unnskyldes til et visst punkt.

Skrevet

9.30 Nei det er ikke bhg sitt ansvar å lese seg til hva ditt barn tåler. Samme hos oss :(. Ikke bhg sitt ansvar å gi astma medisin til vårt barn heller. Dette fordi barnet ikke er pliktig til å gå på bhg, på skolen er det andre lover og regler.

Ellers enig med HI at ped.leder burde da vite bedre. Om man har en vanskelig bhg så må man skrive liste. Siden du jobber der så skulle det ikke være så vanskelig å spørre deg. Eller ha en avtale om å lese på matvaren. Skjønner du blir redd og sint. Men har du ikke en adrenalinsprøyte siden han blir så dårlig?

Ikke ment som kritikk, men vet mange med alvorlige allergier har det i tilfelle.

Skrevet

Beklager det ser ut til at en ny lov har kommet som likestiller bhg med skolene, HELDIGVIS. Da kan man kreve at bhg følger opp maten.

10.22

Skrevet

Regner med det var en kjøpetype, for i dem er det mange forskjellige ingredienser. Jenta mi kan spise noen av dem (uten melk) andre har melkestoffer i. Tviler ikke på at det kan finnes egg og i visse typer.

Skrevet

Hi her.

Grunnen til at jeg ikke har adrenalin sprøyte er at legen ikke vil gi oss det pga at det ikke er bare å gi den, man må kunne det sa han, også sa legen at ettersom han aldri har fått full pustestans pga allergi så ønsker han ikke å gi oss opplæring på den (bor ca 30 min unna legen).

Snakket litt med ped.leder i dag, og sa at jeg ikke klarer å slappe av når han er i bhg lenger når slikt skjer (han har gått i bhg siden han var 1 år), kan jeg virkelig ikke slappe av å stole på mine egne kollegaer engang?! Etter at gutten fikk mindre allergier så har det blitt ett større problem enn når han ikke tålte "noe"!

Er som regel ikke egg i pepperkakene, så ble litt overrasket selv, men jeg sjekker selv BESTANDIG selv om han har fått matvarene mange ganger før.

Skrevet

huff så ekkelt! også egg da som er så alvorlig og av og til dødelig bare i små mengder for allergikere!!!

selv har jeg en gutt i bhg som ikke tåler hvetemel og føler meg ikke trygg på at de respekterer det i barnehagen.det er utrolig stressende og måtte tenke på. selv om det for han kanskje bare hadde ført til vondt i magen så er det ikke noe greit å ikke føle seg trygg.er glad han er såpass stor at han holder litt styr på det selv....

ikke greit når bhg´en ikke tar allergi seriøst...

Skrevet

Det kunne like godt vært meg som hadde gjort en slik feil i bhg. Jeg synes det var kjempe vanskelig å holde styr på slik når jeg jobbet i bhg. Prøvde så klart så godt jeg kunne. Men brått så klarte jeg for eks å helle melk i et glass til en gutt som ikke skulle ha det. Heldigvis så var han gutten så stor så han holdt styr på dette selv. Men nå ville det ikke vært kjempe alvorlig om dette barnet fikk i seg et glass melk.

Skjønner du blir frustrert, men er mennskelig å gjøre feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...