Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Etter en fødsel for to år siden, ble skjedeåpningen større. Jeg revnet, og jordmor påstod at jeg bare trengte et par "pyntesting". Tydeligvis hadde jeg behøvd mer enn det, føler meg utrolig bitter fordi hun ikke sydde skikkelig igjen. Samtidig er vel mitt tilfelle så lite "alvorlig" sammenlignet med andre, at jeg ikke får det dekket ved operasjon på et offentlig sykehus. Men det plager meg utrolig mye, kjenner jo ikke at mannen min trenger inn i meg lenger, det gjør meg deprimert og bitter. Er en operasjon for å gjøre åpningen mindre veldig risikofylt med tanke på mulige komplikasjoner og arr som vil synes permanent? Og, hvor dyr er en slik operasjon?
Gjest mphs Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Kan bare svare på det første. Ja jeg er operert i underlivet(flere ganger) Det de sydde meg etter fødsel sprakk og jeg ble operert på nytt 3 uker senere. Jeg fikk flere betennelser etter hverandre og også dette såret gikk opp. De fant da ut at jeg måtte vente med flere operasjoner til etter jeg hadde fått alle barna jeg ville ha. Det tok 6 mnd før såret var lukket. Jeg ville bare ha ett barn til. Og var plaget mye med underlivet hele tiden mellom ungene og under svangerskapet. Ble da operert igjen da yngste var 16 mnd. Denne operasjonen gikk heller ikke bra da såret igjen sprakk etter en uke. Jeg ble da hentet i ambulanse og de prøvde å stoppe blødningen. De måtte sy to ganger til og jeg ble noen dager på sykehuset. Det ble bedre enn det var og jeg har funnet ut at det er til å leve med. Det de opererte alle disse gangene var der de klippet og jeg sprakk under fødselen. Jo mer du opererer jo mer arrvev blir det og arrvev er ikke tøyelig. Før jeg operert nå sist var det vondt og ubehagelig å gå på tur eller andre ting der jeg måtte stå og gå over litt tid. Nå går det som oftest greit. Jeg ville ikke anbefale å operere om det ikke er helt nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Hvilken type operasjon var disse du hadde? Operasjon for å reparere alvorlige rifter, eller/også for å få en mindre skjedeåpning? Synes arrene i dag, eller er det slik at de ikke merkes omtrent? Og, gjør det vondt å ha sex pga. arrene, eller kjenner du lite/ingenting til de? Beklager alle spørsmålene, sliter så med å avgjøre hva jeg skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Det var for å reparere både utvendig og innvendige rifter. Ikke spesielt med tanke på størrelsen på skjedeåpningen. Ja arrene synes veldig godt. Jeg kjenner enda til arrene noen ganger når jeg har sex og når jeg er på lang gåtur(men ikke hver gang). Og det er til å leve med nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå