Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 En bekjent av meg har en 2-åring. Barnet hennes skulle sove hos meg og dermed spurte jeg hva slags rutiner med bok og sang de har, sånn at jeg visste hva barnet var vant med. Ingen, svarte hun. Etter bleieskift og tannpuss, så legger hun barnet og går ut av rommet uten å si eller gjøre noe. Det synes jeg var så stusselig så barnet hennes var med på våre leggerutiner, med bok og sang. Virket som barnet likte det. Men er ikke det veldig sært å bare legge barnet på 2 år uten noen bok eller sang eller snakk om dagen som har vært?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Er vel kanskje litt rart ikke å si "god natt" engang ja... men mange gjør jo rutinene FØR barnet kommer i senga. Altså at de avslutter dagen med å lese en bok, synge litt sammen eller prate litt om dagen som har vært e.l. For enkelte barn kan det virke mer uroende enn beroligende å "være sosiale" med foreldrene mens de ligger i senga og skal sove.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 kan ikke si jeg har hørt den varianten før...jeg tenker at det er viktig at ungen min føler seg trygg når han legger seg så en liten kosestund med sang, litt kos, si at jeg er glad i ham, med smil gjør at han føler seg trygg og glad. Jeg synes og det er kos.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 er eng med 21:49, her er rutinene for minstemann (15 mnd) før sengen. kveldsmat,, bade i badekaret mens vi synger koselige barnesanger, stelle seg med lotion, tannpuss. når hun kommer i sengen synger jeg nattasangen for henne, sier at eg elsker henne og går ut...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Fram til gutten vår var 2,5 år, besto leggerutinene av å legge ham, si god natt og gå ut. Han ville ikke at vi skulle synge, han ville sove. Nå synger vi en sang, sier god natt og går ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå