Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 jeg kan ikke si jeg er spesielt religiøs, er aldri i kirken, er ikke gift, har to barn med to forskjellige menn. og blir satt ut at krl spm som sønnen min kommer med fra skolen;) men jeg har alltid, siden han var liten, bedt "Fader vår" for han. gjør det for datteren min og, selv om hun bare er snart 15 mnd. flere som gjør noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Jeg folder mine hender små i takk og bønn til deg La alle barn i verden få det like godt som jeg Vern alle med din sterke hånd mot fattigdom og død Og hjelp små barn i alle land så ingen lider nød La ingen krig og sult og sott få gjøre oss fortred La alle leve trygt og godt i frihet og i fred Tekst: Thorbjørn Egner
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Nei, vi er ateister og ber ikke. Snakker aldri om religion heller, men skal svare så godt jeg kan den dagen guttene kommer hjem og lurer på hvem Gud og Jesus er for noen fantasifigurer :-)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Synger "Kjære Gud, jeg har det godt" og "Jeg folder mine hender små" til jenta mi, samt et par hjemmesnekra, ikke-kristelige sanger ved leggetid. Jeg er heller ikke spesielt religiøs. Er bare koselig.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Nei, vi er ateister, så å be eller lignende vil aldri skje hos oss.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Jeg har bedt fader vår med min sønn helt siden dagen han ble født. Synger også "ingen er så trygg i fare" for han hver kveld. Synes det er godt å tenke på at noen passer på han og ser for meg at det blir en god tanke for han også etterhvert. Jeg er selv kristen (uten at dere ville merket noen forskjell på meg og andre av den grunn) og vil gi den gaven og trygge følelsen til min sønn også. Skal selvfølgelig snakke åpent og ærlig om alle religioner og la han velge selv. Men ser ikke at han tar noen skade av å vokse opp som kristen selv om han kanskje (dessverre) velger det bort selv senere.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 Synger "kjære Gud" om kvelden og ber ofte "fribønn" for dem, men det gjør jeg jo for alle andre jeg støter på også. Jeg ber hver gang jeg hører en sykebil, hver gang jeg skal spise, når jeg ser noe leit på TV osv. Jeg ba for en venn av meg hver eneste dag i 20 år etter at vi så hverandre siste gang. Det er noe som skjer helt automatisk.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 Blir helt rørt jeg, når jeg leser at noen har bedt for en venn i 20 år Så heldig vennen din er som har noen som ber for h*n.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #10 Skrevet 8. november 2010 Ber nok ikke:) Voks ikke opp med det, heller. Har aldri følt et savn eller et behov for det. Kommer til å svare og snakke om Jesus og Gud eller lignende om det kommer opp, og gjøre det klart for henne at hun får velge selv:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 Ja, jeg er kristen og ber selvsagt med barna mine! Ber denne faste bønnen hver kveld: "Kjære Gud, ta handa mi. Slepp ho aldri ut av di. Led meg på min veg kvar dag. Gjer meg trygg og god og glad. Amen" Etterpå ber me for venner, famile og ting og tang. Veldig fint avslutning på dagen, fungerer både som bønn og oppsummering ;-) Så syng me til slutt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 Ja,jeg ber for henne og sammen med datteren min på 7 år.Jeg er kristen og går fast på Bedehuset. Selv er jeg også alenemor,men er blitt tatt veldig godt imot på bedehuset i byen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #13 Skrevet 8. november 2010 Den bønna der var nydelig. Skal stjele den
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #14 Skrevet 8. november 2010 Kjære Gud, jeg har det godt. Takk for alt som jeg har fått. Du er god, du holder av meg. Takk at du går aldri fra meg. Pass på liten og på stor. Gud bevare far og mor og alle barn på jord. Og......... Så kommer hele rekka med venner , famile og dyr:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå