Gå til innhold

Spm ang krybbedød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefalingene er vell slik at man ikke skal bruke dyne, pute og madrass til fler barn. Men hva med sengetøy og sprinkelbeskyttere, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kommer til å bruke alt om igjen, så lenge det er bare brukt av mine egne barn. Muligens bare kjøpe ny madrass.

Skrevet

Sengetøy og sprinkelbeskyttelse er fint nok, så lenge det kan vaskes på 60 grader. Alt som tåler 60 grader er fint nok og kan nedarves om så ti ganger.

Vi har vært ekstremt opptatt av dette og har stort sett kjøpt alt nytt, men har jo noen sengetrekk og en god del arveklær som har fått en skikkelig runde i vaskemaskina. :)

Skrevet

Alt som kan vaskes i maskinen over 60 grader (dreper bakterier) kan fint arves. Grunnen til at madrasser ikke anbefales er at de vanskelig lar seg vaske i maskinen og bli skikkelig rengjort. Et barn gulper og sikler endel, og dette kan sive ned i madrassen.

Man vet ikke hvorfor, men har sett en økt tendens til at krybbedødofre har ligget på arvet/gammel madrass.

Alle barna mine har likevel brukt samme madrass, men jeg kjøpte hvert sitt skinn til alle, så da gjorde det ikke så mye med arvet madrass.

Skrevet

Dyne og pute som kan vaskes på over 60 er også ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...