Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Staphylococcus aureus??? Betyr dette gule stafylykokker eller hva det heter. MRSA??? Har masse eksem og åpne sår på overkroppen. Legen mente det var dette og fikk en korsisonkrem for dette. Jeg skulle oppsøke hudlege hvis jeg ikke ble bedre etter behandling.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Ikke farlig..MRSA betyr at de er multiresistente, men regner med at det ikke er det du har.. Vi har gule stafylokokker naturlig i vår bakterieflora akkurat som vi har e.coli naturlig uten at vi blir syke av det. Hør på legen og smør med fucidin...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Oki da kan jeg slappe av. Jeg begynte å smøre med fucidin idag så håper det hjelper. Men det er så vanskelig å skulle smøre alt, for jeg har masse på hele ryggen og hele brystet. Noen er små "kviser" og det er vanskelig å vite om jeg skal smøre hele ryggen liksom. Legen sa at jeg måtte spare på kremen for tuben er ikke så stor, så jeg kan jo ikke smøre hele ryggen eller hele brystet da....... Har nå smørt på de som er verst, dvs de som væsker og er ganske store, og områder som er store. Huff håper jeg blir bra snart, har aldri hatt dette før, så ble bare litt redd. Nå har det vart i 5 uker og det er fryktelig vondt. H.I
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Kan du ikke hente resepten flere ganger da?? Ellers må du jo bare få en ny resept altså... Viktig at du ikke klør på de da sprer du det bare videre på andre stder på kroppen. Husk god håndhygiene..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Nei det var bare en tube på resepten. Og legen sa at dersom jeg ikke ble bedre måtte jeg få meg time hos hudlege(fikk henvisning). Problemet er at jeg har allerede klødd meg så de har spredd seg, det var før jeg var hos legen. Men skal ikke klø mer på de nå da. H.I
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Hvis han har så mye, bør dere få antibiotika i tillegg til fucidin. Fucidinen virker best på små steder hvor man kan smøre på endel og så dekke med kompress eller plaster. Du skal ikke spare på kremen her, du skal smøre på godt og flere ganger om dagen. Det finnes også et middel du kan blande ut i badevannet (som sårvask), men det husker jeg desverre ikke hva heter. det er imidlertid reseptfritt:) Hudlegen kan sjelden gjøre noe mer enn det fastlegen kan, så skjønner ikke hvorfor du fikk henvisning dit...... Gule staflykokker er ikke farlig, men plagsomt og veldig smitsomt. Antibiotika tar knekken på det, f,eks appocilin eller abboticin, og gjør at barnet ikke smitter andre.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Oki takk for svar. Men det er jeg som har fått det. Ikke barnet mitt. Bare for å oppklare det H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå