Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 her er det jo sååå mange forskjellige meninger om hva som er rett og galt! jeg gjør det jeg føler er naturlig hos oss, og bryr meg ikke om hva folk mener. er bare litt artig å se hva folk seier/gjør når barna legger seg, og hva andres meninger er på det selv synger vi nattasangen, kjære gud jeg har det godt. så en nattasuss på munnen så sier jeg: natta gutten min. elsker deg masse. stolt av deg, ser deg i morgen
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Nå er min 12 år, men jeg er alltid inne hos han og sier god natt, sove godt og at jeg er glad i han. Han sier det samme til meg:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Jeg synger en sang, gir nattasuss, sier "veldig glad i deg,vennen. Natta, Sove godt"
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Stryker dem på kinnet og sier "Natta, gutten min. Mamma eer veldig glad i deg" Og får som regel det samme svaret tilbake.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Jeg sier "natta gullet, mamma er glad i deg!" Det er pappaen som legger ham som regel, og han synger Bæ bæ lille lam :-)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 I følgende rekkefølge; lese bok, synge trollemor, så sier jeg "natta, mamma er glad i deg, vi snakkes i morgen, sove godt vennen min". Så suss og klem og i det jeg lukker døren sier jeg igjen "natta, glad i deg".
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 hehe, jeg har også samme rekkefølgen HI
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 Jeg sier "Natta, sove godt - mamma elsker deg". Småtull og sang tar vi på badet, lillesnupp er 14 mnd.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 1. godnatt 2. glad i deg for samme svar tilbake:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #10 Skrevet 8. november 2010 Enig. Og jeg syns også generelt sett man skal gjøre det som føles rett og naturlig, enten det gjelder leggerutiner eller annet....!? Her har vi to veldig ulike leggerutiner på barna foreløpig; eldstemann (straks 6 år) synger vi nattasang til og ligger ofte og prater bittelitt på sengekanten hos. Gir nattakos, sier "natta" og "glad i deg vennen" og "sees imorra tidlig!". Minstemann (4 mnd) sier vi bare natta til og kysser i panna foreløpig. Hendte en periode at vi sang en nattasang, men det gjorde mer vondt enn godt mht å klare å sovne, så det får vi heller avvente med til det fungerer bedre...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 først en nattasang mens jeg stryker ham over kinn/panne/hodet, så sier jeg "glad i deg, sov godt, god natt" mens jeg ser ham inn i øynene og smiler. Som oftest sovner han etter noen få minutter 15 mnd han da
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 Sier faktisk litt forskjellig hver kveld her... noen ganger Natta, sov godt, Glad i deg... Andre ganger sovegodt, elsker deg.. Sees i morgen... eller Natta vennen sov godt Får alltid det samma tilbake, natta mamma, glad i deg eller elsker deg....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #13 Skrevet 8. november 2010 Sov godt min skatt drøm søtt nå er det natt mørket er her nå men mamma passer på elsker deg høyere enn himmelen helt opp til stjernevrimmelen Mamma sa alltid det til meg, og jeg viderefører det. Det var alltid noe trygt med det barnslige lille diktet
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #15 Skrevet 8. november 2010 Jeg sier glad/elsker deg og han sier; Jeg elsker bare pappa
mpb♥ Skrevet 8. november 2010 #16 Skrevet 8. november 2010 Her blir det nuss på kinnet, sov godt og mamma er glad i deg. Noen ganger får jeg nuss tilbake på kinnet, og noen ganger får jeg tilbake at han er glad i meg også. Det kommer litt an på, noen ganger er han en tullekopp og sier en masse rart
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #17 Skrevet 8. november 2010 En periode var det so ro lillemann og lille petter edderkopp som var nattsang etterfulgt av glad i deg, sov godt, snakkes i morgen tidlig og god natt Men nå er det kaptein sabeltann og trollmor som er nattasangene.. Glad i deg har vi enda, men nå når jeg sier natta lille vennen min så får jeg tilbake: God natt rompetroll eller raspeball og så ler han godt Han blir 3 år snart Og det er alltid en nuss på kinnet
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #18 Skrevet 8. november 2010 Jeg sier god natt og glad i deg til Barbafin, Barbasterk, Barbalala, Barbaflink, Barbagod, Barbazoo og Barbabok, og så går jeg og Barbapappa og koser på sofaen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #19 Skrevet 8. november 2010 Vi leser bok, synger 1-2 sanger. Sier "jeg elsker deg". Bruker også å ligge å snakke om litt forskjellig som har skjedd i løpet av dagen.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. november 2010 #20 Skrevet 9. november 2010 GÅ OG LEGG DEG! Neida ;o) Samboeren leser en bok og når de er ferdige går jeg inn og gir han en kos og spør om hvordan dagen har vært. Gir han en god og lang kos og sier at jeg er glad i han. Han smiiiler og ser på meg. Reiser meg opp og sier: Du får sove godt da, vennen Mamma er glad i deg! Jeg er glad i deg og, mamma - får jeg til svar. Slår av lyset og han sier: Mamma, døren må stå åpen! Ja, det er greit! Godnatt og glad i deg =) Glad i deg, sier han og trekker dynen godt over seg Så går jeg ) Blir alltid det samme hver kveld
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #21 Skrevet 9. november 2010 Legger han ned, brer dyna over han, gir han bamsen, så får han klem og nuss, sier mamma elsker deg og godnatt. Så lar jeg døren stå åpen så han ser meg der jeg sitter på stua, da sovner han ganske kjapt
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #22 Skrevet 9. november 2010 Synger to sanger, den ene er forskjellig men den siste "Du er så fin..." synger jeg til begge, og jeg får ikke lov å la være å synge den. Om det bare er gubben hjemme, så synger ungene den for han siden han ikke kan den, han prøver men han får det vist ikke til sier ungene. så er det suss på panna og god natt. Ungene ligger og suser litt i senga, når jeg kommer og slukker lyset er det god natt igjen og sov godt, og drøm søtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå