Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Hvor tidlig begynte dere med leggetid for babyen? Jenta vår er snart 4 uker og hun legger seg fortsatt (i senga si på soverommet) samtidig med oss. Innimellom ammingen på kveldstid sover hun enten på fanget eller i vognbaggen i stua. Bør vi begynne å legge henne i senga si på rommet nå snart? Eller har det ingen hensikt forløpig?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Det går alltids an å prøve. Men ikke ha for store forhåpninger eller begynn å stress med det. Som oftest er de klar for mer rutiner på leggingen ved 3 mnd alder.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Vi fikk ikke lillegutt til å sovne for kvelden før oss før han var over et halvt år. Det varierer sikkert veldig, men lillejenta di er vel uansett sulten hver 3-4 time? Ser ikke helt hensikten med å legge henne på rommet så tidlig. Hva med en vugge e.l. i stuen? Når de er så små reagerer de sjelden på lav lyd som tv o.l., så dere kan jo gjøre som dere pleier enten hun ligger i stua eller på rommet sitt...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Begynte med fast leggerutine da hun var litt over 3 måneder. Før det sovnet hun på armen min eller på magen min, sov i vognbaggen og sov "litt rundt omkring" på natta. Sakte vente jeg henne til sengen og det å sove i senga alene. Da hun var litt over 3 måneder begynte jeg med fast kveldsrutine og i dag sover hun for første gang alene på eget rom (er 8 mnd. nå). Litt vemodig... men godt for oss begge;)
Ranveig R Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Fram til 10-12 veker la ungane våre seg samtidig med oss. Dvs lille sov så å seie heile døgnet uansett, men vi tok ho med på rommet i 23-24-tida. Frå ca 10 veker begynte spesielt eldste å bli veldig sur om kvelden, skikkeleg grinete, og førstegangs som eg var skjønte eg ikkje samanhengen. Først då guttungen begynte å sove både til 13 og 14 om dagen skjønte eg at han sikkert var kjempetrøtt om kvelden (det skal seiast at han alltid var veldig uroleg som baby, så det var ikkje *SÅ* stor forskjell frå normalen heller). Då begynte vi å legge han tidlegare, først ca kl 22 eit par kveldar, så ca kl 20 eit par kveldar, og deretter prøvde vi oss fram til vi fann ut at ideell leggetid for babyen var ca 18.30. Heile prosessen tok vel kanskje eit par veker. Med lillesøstera så begynte vi å legge ho på rommet omtrent på same alder, forskjellen mellom dei er at ho var alltid veldig roleg og fornøgd, og sov uansett store delar av dagen og kvelden. Så det blei ikkje så mykje forandring der egentlig.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Jeg stresset ikke noe med dette og hadde faktisk ikke tenkt så mye over det. Men så merket jeg at hun ville sovne for natta (når hun sovner for natta sover hun mye tyngre enn på dagen, merker det veldig lett) mye tidligere enn jeg brukte å legge henne. Rundt 3 mnd så la hun seg i 21.30 tiden, en mnd senere i 20 tiden, så gikk det gradvis nedover. Nå er hun veldig trøtt allerede i 18.30 tiden, og hun er 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå