Gå til innhold

Kommer ikke til å kjøpe brukt utstyr igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I høst avtalte vi med svigersøster at vi skulle kjøpe deres babyutstyr, seng, stellekommode, vippestol + det de hadde som ikke var i bruk lenger. Vi kjøpte det meste usett, eneste senga vi var å så på, resten var pakka bort i garasje/loft. Tabbe nr. 1!

"Alt er nesten nytt, det er jo så vidt brukt" - og vi stolte på det. Tabbe nr. 2!

Da vi fikk stellekommoden var den skitten, mangla "lokket" - bare badestampen som var der, og puta som skal ligge oppå fulgte ikke med. Den var blitt ødelagt sa hun, noe hun tydeligvis glemte å informere om da hun sa at alt var i tipp topp stand. Har nå vært å bestilt ny plate + pute til 499,.

Vi fikk også 2 dyner, 1 stor og en liten, samt sengetøy og et par laken og madrass + overmadrass. Ingenting av dette var vaska! Det lukta dårlig og var masse hår fra jentungen som har brukt det.

Senga er grei, men vet ikke enda om man kan regulere bunnen på den, som vi fikk beskjed om at var mulig. Så litt på den i går, men fikk ikke til - må gå grundigere til verks i morgen. Sprinkelbeskytteren var også møkkaskitten, rett og slett grå her og der, og nesten halvparten av festetrådene var ødelagte.

Vi fikk en hel haug med leker, samt en rett og slett møkkete babygym, den matta så ut som det var både piss og spy på.

I stedet for å glede meg over alle disse tingene vi har kjøpt, ser jeg bare arbeid, arbeid og atter arbeid. Fram med symaskina for sprinkelbeskyttelsen, vaskebøtta for alle lekene, og må vaske alt av sengetøy - for ikke å snakke om dynene og madrassen som ikke så ut. Vurderer å kjøpe alt nytt.

Grøss, tenke seg til å ha hjerte til å selge skitne ting til familien sin! Èn ting hadde vært om jeg hadde kjøpt dette hos en fremmed, men når det er snakk om svigerfamilie så regner man liksom med at de i det minste snakker sant når de sier at alt er i topp stand - og at de i det minste har vaska det!

Kjenner at hormonene koker, for å si det sånn! Det var den avslappinga i permisjonen, liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =)

Dette høres jo ikke bra ut!! Håper du ikke betalte stort for det.. Uansett så synes jeg du bør si fra til dem, at dette ikke var det de lovet da dere ble enige om handelen. Man forventer jo at dem man handler av er ærlige, ihvertfall familien!

Som om man ikke har nok å tenke på den siste mnd...

Ellers, lykke til og prøv å slapp av siste tiden =)

Skrevet

Men da må vel resten av familien og huset deres være slik tenker jeg? Og det vet jo du? For det å kjøpe brukt er egentlig supert men jeg forsikrer meg mot "slike" møkkete folk. Helt PYTON å ha det til babyen sin.

Skrevet

Da hadde jeg faktisk sagt meningen min.. og sagt at DETTE ønsker jeg ikke å bruke penger på.. selv om de gjerne blir sure da.. hvertfall hadde jeg krevd å få en del av det gratis, i og med at du må ut å kjøpe tilhørende deler som skulle vært tilstedeværende ved kjøp...

Uff, misunner deg ikke.. lykke til!

Skrevet

Jeg hadde kommet til å bedt henne vaske det og sette istand tingene før jeg hadde bet for det. Hun må da forstå at hun ikke selger tingene i sånn forfatning.

Vi har kjøpt mye brukt på finn.no og alt har vært rent og i kjempe god stand. Og alt har vært kjøpt usett, har fått tilsendt det i posten. Skulle jo tro at fam var litt mer påpasselig med hvilken tilstand tingene er i.

Skrevet

Lever alt tilbake!! Herregud altså...det er jo ødelagte ting!! Og hvem

vil vel ha det til den lille, søte babyen sin?! En ting var jo om du hadde fått det...men å betale for søppel er jo bare teit!!

Dessuten burde dere jo fått disse tingene...en selger ikke slike ting til venner og familie, en GIR det bort!

Skrevet

Problemet er jo ikke å kjøpe brukt, men å kjøpe usett. Så læringa bør vel være å se på tingene før du kjøper dem. Håper du ikke har betalt noe særlig for det, i såfall håper jeg du pruter eller leverer tilbake. Uff-føler med deg...

Skrevet

huff så trist.

Jeg har kjøpt masse usett på finn, og fått det tilsendt i posten, uten betalingsgarantien. Dumt, sikkert... Men det har gått veldig bra. :) For å få sagt det....

Utrolig kjedelig å kjøpe slik av nærmeste familie og så er det ikke i orden. Men litt enig med hun som sier over her at om babyutstyret er så møkkete, da kan ikke huset ellers være så skinnende??? ELler :S For vi har det ikke bestandig så gullende rent, men barneutstyret vasker vi da støtt og stadig... Er jo så redd for hva de små får i seg...

Om du er tøff så sier du i fra at du synes det er dårlig gjort å si alt er i tipp topp stand når du må betale i dyre dommer for å få reparert og supplert ting. Jeg hadde nok kanksje ikke vært tøff nok (i høygravid tilstand) til å ta en slik kamp med familien, men muligens laget en stille demonstrasjon med en facebook status hvor det står vasker og reparerer babyutstyr.... Feigt, helt sikkert.... Men sant da.

Ville nok uansett vasket sengetøyet jeg, men ekkelt at det ikke er rent likevel. Jeg ville bare vasket og strøket det for kos, og det er jo noe annet enn å vaske andres møkk :S

Skrevet

De virker faktisk som skikkelig pertentlige mennesker, har aldri sett huset deres rotete eller skittent. Så fikk virkelig hakeslepp da jeg så tilstanden på disse tingene.

Har veldig lyst å si i fra, for vil ikke la de "slippe unna" - men synes det er vanskelig å finne den rette måten å si det på, uten å fornærme eller virke frekk. Håper anledningen byr seg snart, for kjenner at det er slitsomt å gå rundt å være irritert. Det går godt noen uker i mellom hver gang vi snakkes, så kan liksom ikke bare ringe for å si i fra, kanskje jeg må be mannen gjøre det!

Vi betalte 2500.- for alt sammen, og det er ikke all verden. Men hadde foretrukket å brukt samme summen på en helt ny stellekommode samt seng med madrass som jeg så tilbud på for et par uker siden. Resten av utstyret som vi fikk hadde jeg kunne vært foruten.

Skrevet

Jeg ville fått med meg mannen om dette. Det er han som er linket til denne familien. Kanskje litt lettere at han snakker med bror/søsteren sin.

Håper alt ordner seg ihvertfall. Man orker liksom ikke å vaske seg ihjel når man er høygravid..

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde levert alt tilbake, og sagt at beklager...-dette vil jeg ikke ha.

Bare det å koste på et stellebord 500,- hadde vært helt uaktuelt. Da har man kommet et godt stykke på vei til et nytt et.

Skrevet

Kan ikke fatte og begripe at folk kan selge slikt til familien sin med god samvittighet! Hadde de sagt sannheten om tilstanden på tingene og tilbudt dere alt sammen gratis hadde det vært noe annet, men det der var jo rett og slett bare dårlig gjort!! Man kan få masse fint (og rent) for 2500 kr!

Syns kanskje mannen din burde sagt noe til familien sin, på en fin måte (om mulig)... Er jo selvfølgelig en utrolig ekkel situasjon for deg som vil det beste for lille babyen, men samtidig ikke vil lage krangel med svigerfamilien din!

Merker jeg ble litt provosert jeg også!!

Skrevet

herregud.. kan du ikke bare være glad for at du har spart masse penger da? er da vel ikke noen krise å måtte vaske litt...

du høres bortskjemt ut spør du meg... det tar deg sikkert maks 1 dag å vaske tingene og fikse - og du kunne jo begynt på dette litt før i svangerskapet enn nå da..

sorry meg altså..

Skrevet

Spart masse penger? Tror hun kunne fått tak i mye nye, RENE ting til samme prisen altså.

Dessuten er nesten det verste at familie kan ha samvittighet til å SELGE sånt skit. En ting hadde vært om hun hadde fått det. Men når man betaler såpass mye som 2500 burde det virkelig være lov å forvente at det verken er ødelagt eller skittent som fy.

Jeg syns absolutt ikke HI høres bortskjemt ut. Jeg hadde vært provosert langt oppe i hjerterota om det samme hadde skjedd meg.

I tillegg syns jeg sånne småsure innlegg er unødvendig å legge inn.

Skrevet

Enig i at det innlegget var unødvendig å legge inn. Jeg synes HI har grunn til å være skuffet og sur jeg. 2500 på ikea ville kunne gitt mye nytt utstyr, og nytt er nå nytt da ;) Og pent brukt er ikke møkkete og ødelagt :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...