Gjest Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Datteren min på 4 har lyst å begynne på ridning. Hverken mannen min eller jeg har noe særlig erfaring på området. Hvilken alder er det anbefalt at de begynner?
bondeknøl Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Jeg syns ikke det gjør noe om de er så små Man passer jo på, og om det er rolige hester som er vant til å bli ridd på av barn så.. Skal snart ta med største jenta(17 mnd) for å hilse på hestene oppi her
tante grusom master of law Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Gutten min begynte å ri i sommer, da var han tre og ett halvt. Jeg leiet hesten, og etterhvert travet han også. Vi har foreløpig dessverre bare mulighet til å ri mye om sommeren på hytta, ellers hadde han fått ri resten av året også.
Tanta til Prille Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Det spørs hva du mener med å begynne på ridning. Er det ridekurs f.eks en gang pr. uke, eller er det bare en gang i blandt? En 4-åring er alt for liten til å begynne på ridekurs. Her har de aldersgrense på 6 år, men de syntes egentlig det er lite også. Husk at det å gå på ridekurs innebærer mye mer enn å sitte oppå hesten. De skal etter bare noen få ganger kunne stelle hesten selv, sale på hesten osv. En 4-åring har ikke mulighet til å klare dette. Om hun skulle være så heldig å rekke opp til hesten har hun ikke mulighet til å klare å løte salen opp på hesten. Er det snakk om å ri en gang i blandt for å få følelsen av hvordan det er, er det en annen sak.
Gjest Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Det var fast riding jeg tenkte på ja. Tenkte meg kanskje at ca 7 år var passe? Det er det jeg sa til henne. Vi har jo vært og ridd mange ganger, men jeg tenkte mer som en fast aktivitet.
Tøysetipp Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Min datter på 6 år går på rideskole. Jeg ridde i mine yngre dager, men har meldt meg på et ridekurs for å friske opp litt. Slik at vi kan dra på ridetur sammen i sommer, i regi av et ridesenter som varer over en helg. Du får forhøre deg vedr. aldersgrense på ridekurs i nærheten.
Full house Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Min datter begynte når hun var 4, men sluttet etter et halvår, da hun rett og slett ikke lærte noe. Hun fikk ikke med seg hva instruktøren sa, og var rett og slett litt for liten til å få med seg instrukser. Hun begynte igjen når hun var 7, og har gått nå i 5 år. I sommer fikk hun seg egen, siden hun nå tar alt ansvar selv, sånn bortsett fra det økonomiske.
Odine! Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Mine jenter på 5 og 2 1/2 rir runderidning, der hestene blir leid rundt av "hestejenter". Pappaen følger den minste og passer på litt ekstra. Når de er 6 år kan de gå på stellekurs, og etter det kan de ta "ordentlige ridetimer"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå