Gå til innhold

Tips til mat, har en matlei liten gutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spiser frokost i barnehagen, og hvis han står tidlig opp får han en yoghurt eller noe..

Middag: jeg lager kjøttkaker, fiskekaker, spagetti, ja egentlig alt mulig men han vil ha så lite..

Kvelds: jeg prøver brød, knekkebrød, grøt men vil ikke ha noe..

Har dere noen tips til noe mat?? noe må han jo ha..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd med arme riddere eller toast f.eks? Arme riddere er kjempegodt med jordbærsyltetøy på.

Kanskje han vil spise knekkebrød hvis dere lager det selv.

Middagen har jeg ingen tips da jeg har ei jente jeg sliter med selv. :P

I dag hadde vi kalkunpanetter, pasta og salat. Det eneste hun spiste var pasta uten noe på. hehe

Skrevet

Er han for tynn da? Jeg tror de fleste barn regulerer behovet for mat selv, så lenge de får tilbudt om god og sunn mat.

Her er iallefall noen favoritter

Tomatsuppe og pannekaker

Makaroni med ost

Fiskepinner

Potetstappe

Skrevet

Nei han er ikke for tynn, men han er ikke veldig tjukk heller hehe.. må nok passe litt på han.. men prøver litt av det dere kom med.

Takk takk

Skrevet

Har selv to jenter som overhodet ikke er noe glad i middag, men de blir kjempeglad for f.eks kalde fiskekaker i matboksen, det går ned på høykant.

De er også veldig glad i lomper/lefser, de kan spises med alt fra leverpostei til kjøttpålegg og ost inni.

Mine jenter på 1,5 og 3 år er også veldig glad i frokostblanding med melk og f.eks rosiner. De er glad i All-bran, Havreputer o.l. Kjøp de med fullkorn og ikke så mye sukker, bedre å ha på litt syltetøy selv.

Ellers er fruktsalat med yoghurt på en slager til kveldsmat, samme med smoothies. Trenger ikke være så avansert, en smoothie kan godt bare være litt appelsinjuice med noen frosne bær oppi (som du moser med stavmikser eller i blender).

Skrevet

Her er det ostesmørbrød som er det gjeveste for tida til kveldsmat. Det går ned på høykant!! Tar brød, ost, litt ketchup og litt pizzakrydder og griller det litt til osten smelter.

Jeg har en meget aktiv krabat og jeg er kjempefornøyd når han langer i seg noe som faller i smak. Sover godt gjør han også!! =)

Skrevet

Hva med pizzasnurrer? Ost og skinke horn?

Kyllingsalat?

Suppe?

Kokt egg? stekt egg?

Havresuppe?

Pølsegrateng?

Sprett pølse? ( De ser jo også litt morsomme ut. Kutt en grillpølse i to. Så lager du et kryss snitt i hver ende, ganske langt inn. Så steker du de i pannen. Så blir de skikkelig tøffe ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...