Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Dere som har kjøpt nintendo ds til barna deres hvor gamle var de da? Dattera mi er 5 så lurer på å kjøpe det til henne til jul, men er det for tidlig?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Jr fikk til 4 årsdagen sin, og det tok to dager før han var helt ekspert på det der.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Gutten vår på fire og et halvt fikk en slik. Vi angrer litt på at vi fikk det i hus. Det tar over hele gutten, han vil bare spille, spille, spille. Vi begrenser så godt vi kan, men når han ikke får spille så er han sur og grinete. For han vil bare spille hele tida!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Egentlig kan jeg ikke svare på det du spør om, for vi har ikke kjøpt DS til gutten vår. ENNÅ. Men jeg tar meg den frihet og svarer likevel...fordi jeg vet om utrolig mange andre som har kjøpt til barna sine som er samme alder som sønnen vår. Han er forresten 6 år, og jeg kommer ikke til å kjøpe til ham før han er enda eldre. Hvorfor..? Vel... fordi jeg observerer omtrent samme scenario hos alle barna jeg kjenner som HAR en ds..: - de blir fullstendig asosiale når de sitter der med ds'en sin. Andre barn kan overhodet ikke delta i det de gjør. De blir så oppslukte i den lille skjermen at de ikke hører når folk snakker til dem engang.. - dette er en kostbar liten sak. barn før skolealder er ikke gamle nok til å være ansvarlige for at ds'en ikke går i stykker (fort gjort at skjermen knuser eller hele greia brekker hvis man legger den på et ugunstig sted!) eller at pekepennen forsvinner e.l. Dermed har man stort sett valget mellom å være "barnevakt" for barnet og ds'en hver gang det spilles, eller å risikere at en sak verdt godt over tusen kroner kan bli ødelagt og ubrukelig... - å spille vanlige tv-spill (nintendo wii, playstation e.l.) er UTROLIG mye mer sosialt. Ikke bare kan man spille flere samtidig, men alle kan også se skjermen godt nok til å følge med selv om de evt ikke spiller selv. Ville MYYYYE heller kjøpt en slik spillkonsoll til barn på denne alderen. Er jo dessuten kjempegøy for voksne også! OG ikke i nærheten av så sannsynlig at blir borte/ødelagt/lusket med på rommet og brukt i skjul....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå