Gå til innhold

hvis du ser en "kristoffer" ute på gata da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør en da? går bort til mora og spør om navnet hennes for å melde til barnevernet? følger etter de helt hjem så en kan gi adressen i hvert fall?

jeg hart sett samme dama to ganger på en uke ute i byen med to unger... gidder ikke forklare alt jeg har sett men... jeg får vondt inni meg og tenkr på barna hver dag om jeg burde fulgt etter de til jeg fikk noe informasjon om hvem de er eller noe...

det KAN jo hende jeg tar helt feil og ungene har det kjempefint men... ser ikke lyst ut for å si det sånn... er jo bare en mistanke jeg har men likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er praktisk mulig, så ja - man kommer langt med en adresse. Jeg kjenner til saker hvor bekymring har blitt meldt av typen "så og så mange barn i ca sånn alder, bor i den oppgangen på den adressen" og så har man funnet sannsynlig familie via folkeregisteret.

Skrevet

tror faktisk det er noe jeg hadde funnet på å gjort og faktisk.. men det som stoppet meg var at moren sa til den ene sønnen "du skal få sove når vi kommer på hotellet" så de bodde tydeligvis på hotell... og jeg var på vei for å hente min i barnehagen... som stengte en time senere.. hadde ikke kunnet gjøre noe der uansett.. men jeg bare lurer... på hva en egentlig burde gjort....

hi

Skrevet

Hva søren er galt med navnet Kristoffer nå da? Melde noen til barnevernet fordi du ikke liker navnet på ungen hennes og derfor mistenker at barna ikke har det bra? Herregud enkelte damer her inne altså.... blir helt sjokka!

Skrevet

Oisann... kjennte ikke til denne saken jeg. Trodde det var enda et tilfelle der noen her inne hopper i strupen på folk og overkritiserer og mener at noen ikke burde ha barn... er jo så mye av det nå. Ser jo at jeg bare ikke ante hva det var snakk om, og det beklager jeg.

En hver form for mistanke rundt et barns velvære, om det er mistanke om vold, misbruk, eller annen forsømmelse- SKAL tas helt alvorlig. Man bør virkelig varsle hvis man tror noe kan være galt. Heller en gang for mye enn en gang for lite!

Skrevet

Da tenker jeg det kommer litt an på hva bekymringen er. Om det er en sånn generell greie, "litt skitne unger i litt store sko, litt hissig mor som virker litt ute av balanse og tar akkurat litt for hardt i den ene ungen" osv. får man neppe gjort noe. Om det er mer akutte ting, f.eks at du ser forelder slå barnet, at forelder virker åpenbart beruset etc. kan du kontakte barnevernsvakten også med en hotelladresse. De vil da kunne ta med politi dit og få oppgitt ID av hotellet.

Skrevet

Ser at Christopher saken er enda et tilfelle av at et barn får adhd diagnose og medisinering i stedet for at helsevesenet fanger opp hva som egentlig er problemet. Han kunne vært reddet om det hadde blitt fanget opp og ikke blitt avfeid med at det sikkert var adhd. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...