Gå til innhold

Kan du anbefale en god lebepomade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde at jeg hadde kjøpt meg opp et stort nok lager av den eneste ( forhåpentligvis ikke sant...) lebepomaden som funker og som ikke smaker yuk som jeg har funnet, men dengang ei. Uheldigvis så var det Piz Buin sin solstift, og den er jo ikke å oppdrive på vinterstid...

Jeg har prøvd en bråte med andre, men enten legger de seg som et lag utenpå leppene ( fysj), smaker vondt ( æsj) eller virker så dårlig at jeg må smøre leppene 4 ganger i timen (hrmf).

Så, hva bruker dere lebepomadeavhengige damer der ute som dere er fornøyde med, som jeg kan prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaker den noe, eller er den helt nøytral?

Skrevet

"Rosebud" salve er helt suveren. Eller selvfølgelig klasikkeren "Eight hour cream" fra Elisabeth Arden.

Bodyshop har også gode pomader til leppene.

Skrevet

Uten smak og farge.

Ellers så er Lipsyl "Therapy" og Blistex også god. God og billig fra dagligvarebutikken

Skrevet

Apotek1 har en billig en.Husker ikke hva den heter, men den er hvit og meget enkel og grei. Skal ha en av dem igjen snart. Du får huske å hamstre masse til påske når solstiften kommer igjen. Evt kan du sjekke europris, for de har ofte liggende restlager av solprodukter here vinteren. :)

Skrevet

den gule carmexen er jo superberømt for den er så bra!! =)

Skrevet

Da har jeg "eight hour cream" og carmex (?) på lista mi over ting jeg skal prøve. Europris var også et godt forslag :-)

Tusen takk alle sammen!

Skrevet

Blistex fungerer mest for tørre lepper...

Skrevet

Jeg gjør som Celina Middelfart;

Purelan!!!

Ingen over ingen ved siden og helt naturlig, hehe...

Tilogmed mannen bruker den nå.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt innleggerne nedenfor som anbefaler Eight Hour og Lypsyl. Disse leppepomadene inneholder en stor bestandel av mineralolje, og tilfører ikke leppene noe positivt. Hvis du googler disse merkene vil du finne tester hvor de kommer svært dårlig ut.

Finn heller en leppepomade med gode pleieingredienser som feks Weleda, Cliniderm, Eos(Summer fruit og honysuckle honeydew) el, og så kan du på kalde dager bruke vanlig lypsyl før du går ut.

Skrevet

Vanlig lypsyl inneholder nesten utelukkende parafin (mineralolje) og vil etter en tids bruk føre til tørrere lepper og følelsen av å ikke få smurt nok.

Hvis du ønsker å få bukt med tørre lepper for å slippe å smøre deg hver dag, må du finne en leppepomade som fukter med planteolje (og ikke avfallsstoffer fra oljeindustrien = parafin). På bodyshop har de noen (hemp er veldig effektiv), men de lukter kanskje for mye for deg.

Skrevet

Ok, da skal jeg lese og undersøke litt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...