Gå til innhold

Kjoeper dere alle gravidbilbelte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man virkelig BOER ha? Eller gaar det rimelig greit uten? Hva gjoer dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg arvet ett, derfor bruker jeg det.

Men hadde ikke brukt penger på å kjøpe det etter å ha lest anbefalingene.

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Jeg har kjøpt det. Synes det var en billig forsikring og investering (trass i at det koster 400 kr), hvis uhellet skulle være ute. Kjenner at det strammer beltet ned over hofte og lår isteden for at det tar rundt magen, og da føler jeg meg tryggere, samt at det er mye mer behagelig på langtur :) Merker stor forskjell når jeg sitter på i andre biler, og blir da sittende og dra beltet nedover for ikke å få det over magen.

Vet det er mye delte meninger om hvor bra sånne belter er, men jeg har bare positiv erfaring med det. Det eneste er festeanordninga som gled opp i ett sett til jeg ga opp og festet den med en skikkelig dobbeltknute ;)

Skrevet

Har ikke orka å kjøpe det, ser ikke helt poenget. Men har ikke vært på noen lengere bilturer, hadde jeg det tror jeg at jeg ville lånt et, pga det ser mer behagelig ut.

Skrevet

Jeg brukte ikke sist og heller ikke denne gangen. Klart meg fint uten både på korte og lengre turer.

Skrevet

Et slikt belte er kun for komforten sin del i såfall. Det er påvist at vis uhellet skulle være ute er det ikke mer trygt med et slikt gravidebelte enn et vanlig bilbelte. Så det er falsk trygghet og bare tull... Kjøpt det i såfall for komforten...

Skrevet

Vel...-nå sier nyere tester at disse besafe selene er falsk trygghet, men jeg kjøpte likevel, for komfort. Det har kostet meg 400 kroner og sitte behagelig i bil i de siste 7 mnd, og det er det verdt :)

For at det er mye mer behagelig å ha selen under magen, enn over...-det er det ingen tvil om, og jeg kan ha denne liggende til nestemann, evt låne det bort til de som måtte trenge det.

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Jeg har også sett sånne tester, og jeg skjønner ikke hvorfor de sier det ikke funker. Har bråbremset selv med det beltet på, og da strammet det ganske riktig på lårene og på siden av hofta. Merket ingenting i magen eller bekkenet.

Nå pleier jeg å stramme den nederste delen av beltet etter jeg har spent meg fast sånn at det allerede strammer litt over lårene, kan hende det er det som utgjør forskjellen?

Skrevet

Hadde ikke de to andre gangene og heller ikke nå... Har fått låne et alle gangene, men jeg har ikke hatt noe behov for det. Får fint plassert beltet under magen allikevel føler jeg...

Skrevet

Jeg brukte det sist og bruker det nå. Vet at det sies at det ikke har noen effekt ved kollisjon, men jeg føler meg likevel tryggere med dette beltet. Men i hovedsak bruker jeg det for komforten sin del, mye mer behagelig når man kjører mye (som jeg gjør) :)

Skrevet

min jordmor anbefalte å ikke bruke det. så lenge jeg brukte vanlig bilbelte sånn som man skulle bruke det, var ikke det noe problem....

Skrevet

Jeg brukter det ikke. Hadde jeg fått det hadde jeg sikkert tatt det i bruk, men har valgt å ikke bruke penger på dette, da det sikkerhetsmessig ikke utgjør noen forskjell.

Skrevet

Jeg kjøpte et forrige gang, og har planer om å ta det i bruk nå... Synes det er verdt det for komforen.

Jeg snakket med en som jobber med tesing i Trygg trafikk, og han sa at "heldigvis" endrer ikke beltet funksjonen til bilbeltet, og det skal det heller ikke. Det blir verken mer eller mindre trygt for barnet, men mer behagelig for mor.

Skrevet

Jeg har bråbremset både med og uten,og det holdt på å gå helt galt uten,fikk setebeltet trykket inn i magen.

Så jeg bruker konsekvent BeSafe beltet mitt uansett hvor jeg kjører nå!!

Folk får si hva de vil,jeg vet at det virker!!

Skrevet

jeg har et jeg kjøpte sist. Brukte det forrige gang, men har ikke brukt det nå.

Skrevet

Det er vel smak og behag det med gravid belte....men jeg brukte forrige gang, og det gjør jeg denne gangen også, fordi jeg synes det er bahegelig når ingen ting presser på magen,he....og så var det suverent etter keisersnitt... jeg var skikkelig sensetiv der jeg hadde sydd, og fikk en del problemer med infeksjon...så da kom beltet godt med mange uker etterpå også...=)

Skrevet

Nei. Trygg trafikk sier det ikke funker, bortsett fra at det kan bedre komforten. Jeg har ingen problemer med bilbeltet når jeg kjører, så jeg bruker ikke penger på ting som ikke er dokumentert. Jeg stoler mer på TT enn på produsenter som vil tjene penger, for å si det slik. Jeg synes reklamene for disse produktene er usmakelige, og jeg synes det er rart de har lov til å drive villedende markedsføring på den måten.

Skrevet

I følge TryggTrafikk er det overhodet ingen økt sikkerhet ved bruk av gravidbelte, samme hva brukere her måtte mene av personlig erfaring. Hvis du synes det er ubehagelig å bruke vanlig bilbelte kan det være greit å ha for komfortens skyld, men det er også alt.

Skrevet

Har aldri brukt, kommer ikke til å bruke...(venter nr 6)

Skrevet

Syns det er litt rart at alle bare følger det trygg trafikk sier når det tydeligvis er en sikkerhet med å bruke beltet. Er jo flere som har vært med i ulykker og man kan se hvor beltet har strammet til. Og hadde man ikke brukt gravidbeltet da så hadde det gått utover babyen. Jeg har beltet men jeg kjører nesten ikke bil så bruker det ikke.

Skrevet

Det er ikke noe man må ha. Hvis det vanlige bilbeltet brukes slik det er ment, skal ikke beltet stramme på magen, men på hoftene. Deror vil det være unødvendig med gravidbelte.

Skrevet

Jeg brukte ikke dette. Går jo greit så lenge det ikke skjer noe... Men man vet jo aldri når uhellet skulle være ute.

Kjenner en som mistet etter et mindre trafikkuhell. Det er selvfølgelig helt umulig å vite om de to hendelsene er tilknyttet hverandre..

Skrevet

Jeg brukte ikke det forrige gang og ikke denne gangen her heller. Syns det er litt overdrevent jeg.

Det syns forøvrig trygg trafikk også så jeg bruker bare vanlig belte som jeg heller legger over og under "rugeposen" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...