Gå til innhold

Klore ut øynene og knuse middagstallerkenene i hodet hans!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det jeg har lyst til nå! I dag ble det sen middag fordi samboeren jobbet overtid (ringte fem min før han egentlig skulle vært hjemme og sa ifra om at han dro da, og var hjemme om 45 min). Så da ventet jeg med middagen, dro innom butikken på vei hjem fra bhg, lagde ferdig middagen og ryddet på kjøkkenet til han kom. Etter middag var han på vei opp trappa. Jeg spør: -Hva skal du? -På raid (spille world of warcraft på pc'en resten av kvelden fram til 23:30-00:00) - Skal du ikke hjelpe meg med å rydde opp her og sånn? Spurte jeg. (rydde etter middagen, det flyter av klær og sko i gangen, bikkjehår på gulvet, bikkja skal mates og luftes, småen skal bades, det skal finnes fram klær til i morra, støvsuges, vaskes klær osv osv). -Raidet begynner om fem minutter, sa han surt. -Det driter vel jeg i! Svarte jeg. -Det veit jeg, svarte han og gikk opp trappa og begynte å spille.

FAEN ass. Hva gjør man med sånne?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stenger av internett? :D Hadde jeg gjort, glatt ;)

Skrevet

Skrur ut sikringen og finner seg en mann som vil være voksen...

Skrevet

Bytter de ut med en bedre utgave?

Jeg hadde iallefall spart alle de oppgavene som ikke MÅ gjøres til han. Åh, kjente jeg ble skikkelig irritert på dine vegne nå. Har en dataspiller i hus selv, men sånn hadde han da aldri oppført seg.

Skrevet

Problemet er at modemet står inne på kontoret hvor han sitter, men sikringen kan jeg jo alltids vippe ned... ;) Jeg blir så oppgitt! Det jævla spillet er jo viktigere enn alt annet! Hvorfor skal han få sitte på ræva foran pc'en mens jeg må gjøre alt?

Hvordan griper jeg dette ann.....?

Skrevet

Her i huset funka det med en rolig og seriøs prat. Jeg fikk han til å forstå hva rettferdighet er, og at jeg ikke klarte å fortsette om han holdt på sånn. Så da fikk han velge hva som var viktigst for han. Det var jo da heldigvis meg og barnet vårt :)

Tror ikke det hjelper å starte "krig" som du har fått forslag om her altså.

Skrevet

Legg ungen å vent til han sover så tar du strømmen på det rommet så han faller ut av internett. Og gir beskjed om at du vil prate med han. (ikke rydd før den tid.) Og gir klar beskjed om at når man har samboer, barn og hus så er det ikke WoW eller annet som har førsterett og han får innfinne seg med at han skal ta del i livet til barnet sitt og husarbeidet. Ellers får han flytte hjem på barnerommet igjen til han har blitt voksen.

(klart om du samme hva utfallet blir vet du aldri kommer til å gå og i det store og hele kommer til å finne deg i at han ikke gjør en dritt så si heller ikke at han må gå. Man skal ikke slenge ut med sånt om man vet det ikke blir gjennomført.)

Ellers kan du jo slutte lage mat til han, slutte å vaske,brette sammen,legge bort klærne hans. Velg deg et par dager i uka hvor du overlater barnet til han når han kommer inn døra og gi beskjed at idag er det hans ansvar å ta seg av barnet og deretter bli borte til etter legging. Ikke ha sex med han og gi beskjed at du ikke vil ha sex med en guttunge, men når han kan oppføre seg voksent så blir det selvsagt sex igjen.

Grunnen til at han svarte vet jeg og gikk er av den grunn at han er klar over at han kommer unna med det.

Jeg kjenner frustrasjonen din foresten, har nemmelig levd med det selv, han ble overraska den dagen jeg kasta han ut. har senere fortalt at han var skråsikker på at ejg aldri kom til å gjøre det pga barna og det faktum at jeg da ble alene med de.

Og jeg sa som sant var at jeg egentlig hadde vært alene med de de siste året han bodde hos oss. og jeg faktisk fikk mindre obb å gjøre uten han. Fordi jeg slapp rotet hans i tilegg til de andre barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...