Gå til innhold

I dag kom en kollega bort til meg og spurte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Venter du barn?"

Det gjør jeg jo ikke... Sukk! Noe så deprimerende.

Jenta mi er 1 år, og graviditetsbulen burde være borte... Men jeg har så mye svai i ryggen, så magen strutter liksom litt uansett...

Stakkars kollegan min, hun ble jo sååå flau. Hun er jo verdens søteste dame, så jeg klarer ikke å bli sint på henne <3 Men herregud, så nedverdigene. Spesielt siden flere stod å hørte på samtalen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff... Jeg må jeg skjønner meg IKKE på alle som finner på å spørre om sånt uansett. La oss nå si at du faktisk VAR gravid... Da var det jo uansett en grunn til at du ikke hadde sagt noe enda. Kan ikke folk bare vente til den som evt er gravid forteller det selv???? Folk er så utrolig korttenkte av og til synes jeg. Hvis flere bare hadde holdt kjeft om sine mistanker og latt være å spørre folk, så hadde de også unngått slike episoder som det der.

Skrevet

Det samme hendte meg en gang for ikke lenge siden, helt i begynnelsen av en helgetur på hytta med noen venninner. Ei jeg ikke hadde sett på en stund, klappet meg på magen og konstaterte at her var nr to på vei. Jeg svarte kjekt: Neida, jeg bare er så feit. Etterpå gned jeg det inn på forskjellige, humorristiske måter - kjempemorsomt.

Skjønner at det blir annerledes med en kollega enn en venninne, men ikke ta det så tungt. Kroppen endrer seg etter barnefødsler, det kan vi ikke noe for noen av oss. Slapp av...

Skrevet

Herrefred, snakk om å drite seg ut! Selv er jeg veldig forsiktig med å stille et slikt spørsmål. Tørr nesten ikke spørre når de er fødeklare en gang. Livredd for å bomme. Syns kollegaen din kunne tenkt seg litt om før hun spurte!

Skrevet

Kanskje du burde tenkje over spørsmålet, HI?

Kanskje det er på tide å miste nokre kg?

Skrevet

Så frekk du er, 19:06!!!Uansett om HI er overvektig, så er det jo ikke det som er poenget i dette innlegget. Folk burde tenke seg om før de prater!

Skrevet

He he... kjenner meg igjen, men her hintes det " er det noe nytt eller" og saa pröver de aa la väre aa titte paa bollemagen min, men det klarer de jo ikke...

Det höres jo ut som om du kun har slappe magemuskler og ikke er feit (noe jeg unektelig er...), saa du kan jo pröve aa gjöre mageövelser hver dag?

Skrevet

Det er så frekt av noen å spørre om det dersom det ikke er veldig åpenlyst at du er gravid, en skal være ytterst forsiktig, for vekt er alltid et følsomt tema.

Jeg opplevde samme for noen år siden, hadde lagt på meg og ei jeg knapt kjenner kom bort til meg på gata og gratulerte med den lille i magen, når jeg sa at jeg ikke var gravid påpekte hun at det var da tydelig at jeg var og at det nyttet ikke å benekte det.

Jeg måtte diskutere lenge med henne før hun ga seg, hun var så sikker på at jeg var gravid, det var skikkelig ukult.

Skrevet

Huff, jeg holdt på å gå i den fella selv for litt siden. Vi var på besøk hos et vennepar vi ikke hadde sett på en stund. Kona åpner og hun har en tydelig bollemage. Den var til og med fremhevet med et lite belte/snor som hun hadde knyttet på oversiden av magen.

Jeg følte meg frekk fordi jeg ikke gratulerte henne, det så jo helt tydelig ut som hun var gravid. Og det var nettopp det som gjorde at jeg nesten åpnet munnen: Jeg følte meg altså frekk som IKKE kommenterte det!

Men heldigvis holdt jeg kjeft, for hun var tydeligvis ikke gravid forsto jeg etterpå. Har aldri vært så nære på å drite meg ut, men lærte min lekse og skal heller gratulere en gang for lite enn en gang for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...