Gå til innhold

Har din 4åring ski? Hvilke ski?

Anbefalte innlegg

Gjest happy mom:)
Skrevet

Lurer på om jeg skal ønske meg ski til datteren min til jul

Ble 4år nettopp

Men hvilke ski anbefales til en så liten?

vanlige ski m/egne sko

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer litt ant på bruken. Men jeg ville helt klart ha gått for ordentlige ski, ikke typen plast. Dette fordi plast skiene er fryktelig glatte å det kan ta motet av barnet. man kan altids bare kjøpe brukte sko på finn så kan man jo bruke samme skiene i flere år. Våre jenter fikk ordentlige ski til 3års dagen. kjempe stas. de hadde dem med daglig i bhg når de var 4-5 år :)

De pleier å ha rimelige ski pakker på obs nå rundt juletider :)

Skrevet

vi kjøpte en pakke med fischer-ski til barn.. De var veldig okeie. Ikke sånn kjempedyre, tror jeg..

Skrevet

Både 5 åringen og 3 åringen vår har ski. Jentene fikk ski rett før de fylte to. Den første vinteren ble de mest brukt i hagen og noen få minutter når de ikke ville sitte i pulken på tur, men fra de var 3 gikk de fint på egenhånd så lenge vi holdt deres tempo, begge klarte greit turer på 2-3 kilometer den vinteren de fylte 3 hvis de bare fikk litt hjelp i nedoverbakkene.

Jeg ville kjøpt vanlige ski med skistøvler. De er bedre å styre enn "lekeskiene". Det er viktig for at barna skal mestre det og like det. Pass også på at skiene ikke er for lange. Det er mye bedre å kjøpe brukte ski som er passe eller litt korte hvert år enn nye ski som er litt for store med tanke på at de kan brukes flere år.

Skrevet

Enig med Poamin. Kjøp ski med ordentlige skistøvler. Vil egentlig anbefale det til langt mindre barn også, men ihvertfall når ungene er så store som fire år. Og ikke kjøp ski til å vokse i. Det er vanskelig å gå med for lange ski. Det gjør ikke noe om skiene er litt korte. Kjøp gjerne noen som er litt brede dersom barnet ikke er vant til å gå på ski.

Min eldste har gått på ski siden hun var to og et halvt. Hun synes det er kjempegøy og gleder seg til snøen kommer. I fjor (da hun var tre og et halvt) suste hun nedover bakkene med bøyde knær i fin stil og klarte å gå turer på 3 km akkurat som barnet nevnt over her.

Det anbefales at barn ikke bruker staver når de skal lære å gå på ski. Da blir det for mye å konsentrere seg om, og man får ikke balansen. Et triks for å få ungene til å bøye knærne i nedoverbakke er å be dem holde henden på knærne/lårene.

Det kommer garantert skipakker på tilbud i tiden fremover.

Så da er det bare å vente på snøen.

Gjest happy mom:)
Skrevet

Men hvor store skal ski være da? For en jente på ca 100 cm lang..

Skrevet

Vær så snill: Kjøp ordentlige ski!

Veiledning til lengde på ski og staver får du i butikken. Du legger et ekstremt mye bedre grunnlag for skiglede hvis du lar barnet får ordentlige ski med en gang.

Skrevet

3 åringen vår fikk både langrenn og slalom ski i fjor vinter. Hvis det er langrennski du tenker på så anbefaler jeg vanlige ski med skikkelige sko. Vi kjøpte fischer langrennspakke til han, med staver. Var utrolig å se hvor fort han fikk teken på det selv om han da bare var 2,5 år :)

Anbefaler å ta jenta med i butikken og la noen som har skikkelig peiling på det hjelpe dere. Viktig at dere får rett utstyr så blir det lettere for de å mestre det :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...