Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

klør sånn på magen, spesielt på nettene:-( Har klødd meg til blods og er helt rød

andre? Tips til hva man kan smøre på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klør som en gal selv...Er utrolig irriterende!! Jeg bruker talkum på magen. Det lindrer kløen noe iallefall:-)

Skrevet

Ja, det klør som bare juling, på magen og på brystkassa. Har hatt eksem i flere år tidligere, så er vandt med at det klør, men tør ikke bruke de sterke kremene jeg har nå som jeg er gravid. Er i tillegg bekymra for at det kan være farlig, har lest mange steder at det kan være farlig med svangerskapskløe.

Skrevet

Nei det er ikke noe gøy med kløing:-(

Jeg har også hørt at det kan være farlig, men skal til legen på onsdag så får høre da. Imorgen blir det apoteket å finne noe å smøre på. kanskje prøve talkum.

Skrevet

Kløe på magen er antagelig at huden strekker seg. Det sa legen min i alle fall.

Det er desverre lite man kan smøre på, da kløen på en måte sitter under huden og er hormonstyrt, det er derfor lite som vil hjelpe, Man kan ta allergi tabletter for det, men jeg har valgt å klø i steden :S Litt skeptisk til alt av medikamenter i forbindelse med svangerskap. Dessuten blir man ekstra trøtt av de tablettene.

Jeg klør i hovedsak på ryggen, armene, hodebunnen, leggene og armene... Ja, og magen i ny og ne. Det som har hjulpet på meg er bading i vann tilsatt MYE olje. Syns det lindrer litt en kort periode. Ellers går jeg med store løse klær uten lapper og andre ting som kan irritere huden unødvendig. Jeg har nå klødd siden starten av juli og kan vel bare si at det er enda en ting jeg har blitt mer og mer vant med... Trøsten fra legen min var at det gikk over når jeg fikk født :S

men har du badekar anbefaler jeg masse vann, masse parfymefri olje og en god bok ;)

Skrevet

Svigerinnen min klødde så hun trodde hun skulle bli gal.

Det eneste som hjalp var hvitvask faktisk.

Skrevet

Klør som en gal selv!! Brystkasse, mage og rygg. Og egentlig legger og armer også. Plutselig en kveld så ble det bare så mange plasser jeg klødde, at jeg hoppa i en varm dusj og smørte på med spenol.. Eneste som hjelper er å sove slik at man ikke klør tror jeg. Hadde det bare vært så lett......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...