Gå til innhold

Da var jeg tilbake her etter en SA i natt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en spontan abort i natt så er tilbake sammen med alle som prøver her.......

Sitter her og tenke på om det er all jobbingen som har medført denne aborten. Skal til gyn i morgen og snakke med han angående å prøve en gang til.

Hvor lenge må man vente før man kan prøve igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal veldig mye til for å framprovosere en abort på egen hånd. En SA er kroppens måte å ordne opp på hvis det er noe galt med fosteret. Vet ikke hvor langt du var på vei, men det er VELDIG vanlig å oppleve en SA. Føler virkelig med deg! Det er kjempekjipt å plutselig ikke være gravid lenger, og må begynne helt på nytt!

Når det er sagt, så anbefaler de fleste leger å vente en mens før man prøver igjen. Altså en vanlig mens, etter blødningene fra SA`en er over. Håper du ber om en UL av gynekologen din, så du finner ut helt sikkert at det ikke er liv mer. Hører om flere som har opplevd at det ikke er undersøkt grundig nok. Har til og med skjedd at de har blitt sendt på utskrapning, og funnet ut av hjertet banker og alt er bra! Skal ikke gi deg falske forhåpninger her, men få det iallefall sjekket, så du er sikker.

Håper du blir kjapt gravid igjen, og at spiren sitter i 9 mnd:)

Gjest jegogfrøetjegmistet
Skrevet

Kondolerer med deg og håper det går fort å få ny spire.

Be om ultralyd for sikkerhets skyld .

Hvis de finner en krabbat med flott hjerte etter en SA så er det gjerne en gjenværende utav tvillingpar, men kjenner ei som fikk en sånn og han klarer seg fint selv om han først ble gjennoppdaget 4 uker etter aborten da hun skulle på undersøkelse

Skrevet

Først vil jeg si at jeg virkelig føler med deg..

Ja for all del, BE OM EN ULTRALYD. Jeg opplevde nemlig det samme for 9 år siden. Var ca 11 uker på vei da jeg virkelig begynte å blø og legen på legevakten sa dette var en SA uten tvil og sendte meg direkte til utskrapning dagen etterpå. Det viste seg da at det hadde vært tvillinger og at den ene klarte seg fint og levde så bra som bare det i magen. Hun er 9 år nå og en helt fantastisk jente :)

Hadde selv en SA i oktober men vi prøver igjen nå, så er veldig spent for IKM er i morgen/dag (10.11) og jeg skal teste meg i morgen tidlig :) Er så spent. Når det gjelder det med å vente etter en SA har jeg hørt at det er mest på grunn av det psykiske at man bør vente en syklus før man prøver igjen. Vi bestemte oss for å prøve igjen med en gang, da vi begge øsnket oss det :)

Lykke til <3

Skrevet

Hei.

Jeg mistet i ma, fikk utskraping på lørdag og fikk beskjed om å vente til jeg har fått igjen mensen en gang. Dette pga at slimhinner og noe greier skal komme seg igjen. Legen sa at om jeg ble gravid igjen før første mens var det større sjanse for å miste igjen..

Om dette stemmer vet jeg ikke, har lest mye rundt omkring men ikke lest at andre har fått den beskjeden.

Masse lykke til:)

Skrevet

Sender en goooooooooood klem til dere begge to:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...