Gå til innhold

Kan en toåring kjedespise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen på 22 mnd er så sulten, hele tiden. Eller dvs hun kan spise hele tiden om hun hadde hatt muligheten til det. Vi spiser faste måltider hver dag. Fks youghurt m musli hjemme før bhg, brødskiver i barnehagen og middager hjemme.. Innimellom kvelds og hvis vi spiser middag tidlig. Allikevel vil hun bestandig ha mat! Hun spør etter youghurt, banan, kjeks ( Men sjelden vi har det i hus) ol. Også blir hun sint hvis vi sier hun ikke kan få det.. Hun er en normal jente, ikke tjukk :) Veldig aktiv også, løper og hopper og er som toåringer flest..

Kan dette være kjedespising?!

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg syns mange spiser så lite jeg.. eller sjeldent! Jeg syns jeg ser aT mange barn kun har 3 måltider i løpet av dagen... Da hadde jeg iallefall vært sulten. Hvor lang tid går det mellom hvert måltid? Det bør vel gå 3 timer, mener da jeg.

Frokost - lunsj - mellommåltid (frukt, yoghurt..) - middag og kvelds.

Skrevet

Frokost ca 7 ( youhurt med musli), Frokost i barnehage kl 9, Lunsj kl 12, frukt kl to, middag mellom 4 og 5.. Hun spiser godt til hvert måltid. Til hvert brødmåltid spiser hun rundt 2 skiver.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Men nå svarte jeg ikke helt på spørsmålet ditt da... :-) Jeg tror at en 2åring kan være veldig matglad og at det derfor ikke nødvendigvis er kjedesping, men jeg tror likevel det er lett for at denne spisinga blir en uvane og da er det flott at du som mor følger med på hva hun får i seg og evt. ser om det er et mønster.

Skrevet

Jeg tror at hvis tassen hadde kunnet, så ville han nok ha knaska på noe 24/7. Han kan minne meg om jentungen din, han spør hele tiden etter noe - uansett hva det måtte være. Men noen ganger lurer jeg rett og slett på om det er fordi han kanskje kjeder seg litt. Eller at han bare vil det skal skje et eller annet. Han kan f.eks spørre 3 - 4 timer etter at vi har stått opp, om vi ikke snart skal lage middag snart. Og da skal jeg ærlig innrømme at det ikke har skjedd så mye ennå, i hvert fall ikke i helger..:D

Ikke at det er noe svar på ditt spm., men sånn er tassen min i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...