Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Jeg mener et spiseskjema man kan skrive ut, for å fylle inn hva man spiser i løpet av en dag. Evt et skjema man kan fylle ut hver dag, for så å skrive ut? Jeg har prøvd å søke på matplan og spiseskjema, men finner ikke noe :-O På forhånd takk for svar =)
Super-Mish Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 http://matportalen.no/Emner/matpadata Såfremt linken fungerer er dette et gratis program som du kan bruke til å laste inn alt du spiser, og programmet regner ut kcal + alle næringsstoffer du måtte ønske. Programmet bruker data fra http://matportalen.no/matvaretabellen, så når du er i tvil om hva/hvordan du skal fylle inn, kan du søke etter matvaren der. Det ser litt kleint ut (dårlig design), men det fungerer
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Tusen takk for svar - jeg skal se litt nærmere på det, men det var i utgangspunktet ikke sånn jeg tenkte på. Jeg orker ikke veie og måle det jeg spiser, så tenkte mer av typen der jeg bare kan skrive inn at jeg har spist 2 brødskiver med skinke, og agurk, ett glass melk og en kiwi feks.. Ikke sikkert det finnes - men hadde vært så kjekt, da jeg skal registere, og synes det blir veldig uoversiktlig å skrive det i en bok.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Du kan vel bare lage et enkelt skjema selv i Excel, og skrive ukedagene øverst, printe det ut og kopiere i x antall eksemplarer.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 du kan gratis bruke Grete Roede sitt på vektklubben.no. men også her må du legge inn vekt. Hva skal du med et slikt skjema, egentlig hvis du ikke skal holde kontroll med hva du får i deg i gram
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Jeg jobber med en spiseforstyrrelse, så skal først og fremst lære meg å spise regelmessig. Ikke såå viktig hvor mye kcal, men regelmessig måltider til å begynne med. Skal myye ned i vekt også, så skal jobbe mer med inntak på sikt =)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 På VG's vektklubb er det meste regnet ut til prosjoner og ts/ss osv.
Super-Mish Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 Du trenger ikke veie og måle med Mat på Data, i Matvaretabellen er det meste oppgitt i porsjonsstørrelser. Det er imidlertid ikke alltid at et slikt kontrollregime er veien å gå for å bli bedre av spiseforstyrrelser...!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 Jeg ser den Super-Mish, men jeg blir nøye fulgt opp av dps. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå