Gå til innhold

Bryter far det han har lovd mot biomor her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo sitt barn flytter til oss dette året...i den forbindelse skrev de avtale om at mor skulle betale minstebidrag på 1100.- i mnd..mor var på dette tidspunkt imøtekommende og alt var i orden-. pakket ned tøy til barnet og hun flyttet hit....men så fikk mor for seg at neida,....hun ville ha alt tøy tilbake som var "hennes"...og da var det ikke noe tema å diskutere...

Mor har alltid "dårlig råd" når det gjelder ungen...den skal ikke koste noe,,..

Min sambo føler nå at avtalen er brutt fra mor....hun sier det er vårt "problem" alt ungen trenger av utstyr- sykkel- ski ++ hun er ikke med på å dekke det...

Min sambo er fristet til å be Nav regne ut hva hun egentlig skal betale og kreve henne for dette...men hun vil da lage mye bråk..!!!

Må nevne at mor har råd til å røyke, feste og dra til syden hvert år!!!!

Ville dere svelget det og godtatt minstebidraget for å slippe bråk ?

Hun har datteren 4 netter i mnd.

Barnet er 11 år så det koster jo endel i ting og aktiviteter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sendt alt inn til NAV, sånn kan hun da ikke holde på! Er selv stemor, men motsatt vei, at barnet bor hos mor og vi betaler nesten 4000,- i mnd. Skal love deg at vi hadde ikke noe valg og det var masse bråk, men det roer seg etterhvert..

Nei send inn og få det dere har krav på- LYKKE TIL=:-))

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at mor ønsker å ha klær til barnet hos seg selv. På sikt kommer dette også til å utgjøreen så liten del av totalutgiftene for barnet at jeg ikke ser poenget med å krangle om det.

Å inngå en bidragsavtale som sier at den barnet ikke bor fast hos, det være seg far eller mor, skal betale en fast sum og så ferdig med det tror jeg som regel er dumt. Om det skal fungere må man samarbeide godt. Avtalen må jo da også være mye mer konkret. Den må si hva bidragsyter, her mor, skal betale i bidrag, hva som skal betales utenom, hvem som skal bestemme hva som er nødvendig utstyr, hva som skjer om betaling ikke skjer til tiden osv. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor folk ikke ønsker å gjøre det gjennom NAV. Det må da gi myeryddigere forhold.

I deres sak vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Dere har laget en avtale. Juridisk sett kan dere nok la NAV ta det fra nå. Men jeg forstår godt mor om hun blir sur. Hvis dere først har gått med på en slik dårlig avtale har det kansje en grunn?

Hva mor ellers bruker pengene sine på mener jeg ikke er deres sak. Det må hun få gjøresom hun vil. At barnet koster en del er vel heller ikke noen overaskelse. Det er nesten bestandig den som har barnet boende hos seg som kommer dårligst ut økonomisk.

Om jeg ville holdt meg til avtalen kommer ann på hva som faktisk ble avtalt, hvilken avtale de hadde da barnet bodde hos mor, og om mor faktisk har brutt avtalen. Om hun har det, bør hun få en mulighet til å rette det opp før dere gjør store endringer.

Skrevet

Hva skal hun med alt av klær hos biomor når hun er der 4 av 30 dager? De blir jo for små før hun får brukt det nesten.

La Nav gjøre jobben..... 1100 kr i bidrag er jo ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...