Gå til innhold

Venner!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt meninger rundt en sak....

Jeg har en god venn, vi har vært venner i snart 5 år.

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro eller mene. Vi brukte på å være bestevenner. Fant på masse sammen, hang sammen ofte, og snakket om livet og alt mulig. Men de siste to årene har han blitt helt fjern. Jeg nevnte dette under et kaffebesøk, at jeg savnet den kontakten med han. Han bruker på å sende en del mld i uka (ikke noe seriøs prat, bare snikksnakk). Og det hender han er innom på kaffe. Men siden den praten så har han blitt enda fjernere....

Noen meninger?

Jeg vet at kona hans ikke likte den kontakten vi hadde, samboeren min synes det er helt greit.

Med all respekt til kona hans, så vil jeg ikke ødelegge noe der... Så jeg holder avstand. Men samtidig virker det som om han er irritert på meg når jeg holder avstand.

Det virker som om han verken vil holde god kontakt, samtidig som han skal holde meg på avstand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke den siste setningen der, men må vel bare svare det mest åpenbare: Snakk med han og spør han hva som skjer om dagen...

Skrevet

Jeg ville sagt til han at jeg savner den gode kontakten vi hadde, vi var bestevenner men nå har det blitt en avstand mellom oss. Men jeg forstår at din kone ikke er helt komfertabel med vårt vennskap og karnsje syntes at det ble for nært og derfor holder jeg igjen litt. Fordi selv om jeg savner vennskapet vil jeg overhode ikke gjøre noe som kan skape frustrasjoner eller ubehag i ditt ekteskap.

jeg blir glad for all den kontakt du kan ha/vil ha med meg men jeg lar deg styre slik at jeg ikke lager noen problemer for deg.

Så ville jeg bare godtatt det om vennskapet etterhvert svinner helt bort.

Kan jo være at de har problemer i ekteskapet med andre ting og han må ta avstand pga av det. Eller han sliter med ting han ikke ønsker å snakke om med deg. Husk at det er hun som skal være hans bestevenn nå og den han skal gå til med problemer og annet.

Min bestevenn er kvinne, alikevel ble det en større avstand mellom oss når hun fikk seg kjæreste (nå samboer), vi hadde vært veldig nære venner pratet om allt noe som for min mann var greit men muligens ikke for hennes samboer. Han tok nok mye av den rollen jeg hadde tidligere.Vennskap svinner ofte med tiden eller forandrer seg selv hvor nære venner man har vært og hvor lenge man har kjent hverandre.

Men som sagt vær ærlig med han om hvordan du føler det, la han vite at du skjønner at det faktum at dere er av forkjellig kjønn kan skape noen gnissninger på hjemmebane for han og at du ikke ønsker å overstige noen grenser i forhold til det. Og at du er der om han vil ha kontakt. Noe mer kan du ikke gjøre

Skrevet

Åhhh, skal prøve å forklare litt bedre :-)

Det virker som om han er sur hvis jeg holder avstand, og det virker som han ikke vil snakke med meg om annet enn tull.

Jeg har jo prøvd, den gangen jeg sa at jeg skulle ønske vi hadde bedre kontakt. Men han er litt rar da, for han skal liksom ikke slippe meg inn på seg lengre :-C

Skrevet

Takk for svar :-)

Gruer meg veldig til å prate med han. Vil jeg sitte igjen som et spørsmålstegn denne gangen å?

Er redd for å plage han jeg da :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...