Gå til innhold

avisgratulasjonsannonse sekstiåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har skrevet en slik? Hva skrev dere? Type født der, vokst opp der, skole der, studie her, familie der, jobb her?

Det er til mammaen min, og jeg kan mest sannsynligvis ikke komme på selve dagen og vil så gjerne gjøre litt ekstra stas på henne utover gaven.

Det har vært et hardt år for henne pga sykdom og dødsfall i nær familie, derfor vi ikke feirer kjempestort i år men heller planlegger det til neste år. Må på en måte si noe om dette også, tar gjerne i mot tips til formulering.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal du t opp dødsfall og sykdom i en bursdagsannonse?! herregud kan du ikke bare være normal og skrive gratulerer med dagen osv! BRØDHUE

Skrevet

Høres ut som en veldig sær gratulasjonsannonse... Blir jo mer som en som en sånn greie man skriver når folk er døde det da!

Nei hold deg til gratulasjonen du!!

Skrevet

Tror nok en som fyller 60 vil bli aller mest glad for en annonse hvor det står. "Gratulerer med dagen. Veldig glad i deg mamma og bestemor"

Skrevet

Takk for fantastisk voksne svar. Spesielt brødhue varmet.

Det er vanlig i de aller fleste aviser at runde tall ikke ligger med fjortiss-hilsningene, men i en egen rubrikk.

De er derfor ofte mer formelle og kanskje mer fyldige i form av at man sier litt om hva jubilanten har gjort tidligere i livet. Og når livet har ristet en skikkelig hardt og man derfor ikke orker å feire stort tenkte jeg at jeg kunne bruke annonsen til å si noe om at feiringen blir litt nedtonet nå.

Fatter ikke engang at jeg trodde jeg skulle få ordentlige svar her inne.

Skrevet

Eg ville berre ha skrive slik "fjortis" annonse som du kallar det, med bilete og gratulasjonar frå familie. Slik vert det gjort ved runde dagar i vår familie, både 70 og 80 års dagar, og ser ofte slike annonser i lokalavisa her.

Det er vel ikkje heilt vanleg at nær familie skriv slike meir omfattande omtalar av jubilantar som du tenkjer på, men oftare avisredaksjonar, kolleger eller liknande.

Skrevet

ha ha ha ha.. glad jeg ikke er i familie med deg, slik at jeg slipper å få livet mitt bretta ut i en bursdagsannonse!

Skrevet

De som skal lese annonsen (venner, slektninger, naboer, kollegaer) vet vel allerede at moren din har hatt et strevsomt år? Da kan du kanskje få bakt det inn på en hyggelig måte, sånn at annonsen ikke blir trist, men en hyllest til moren din? F.eks: "Måten du har taklet all motgang i det siste gjør oss så stolte av deg, mamma!" I tillegg til gratulerer og det vanlige oppsettet og kanskje "gleder oss til skikkelig feiring til sommeren" eller hva som passer deg.

Skrevet

Ja, tusen takk!

Står midt oppi ting selv og klarer ikke helt å se over kanten, din formulering var midt i blinken.

Skrevet

Hvilke aviser er det du leser egentlig, der det er vanlige med sånne lange annonser for de som har runde dager??? rareste jeg har hørt..

Skrevet

Du vil skrive en liten kronikk til henne, sant? Har lest en del sånne. Man får de ved runde dager, av og til skriver man det etter dødsfall også. Tror moren din vil sette pris på at du skriver litt ekstra. Det kan jo være litt koselig å få en slik mens du har bursdag og ikke når du er død???? (Mange idiot-svar her)

Hvordan den skal være må du selv finne ut av, har ikke fantasi, men forhold deg litt generelt :)

Synes det er kjempefint gjort. Hadde noen skrevet en slik i avisa til meg hadde jeg synes det hadde vært veldig hggelig.

Skrevet

Her er det bare nekrologer som skrive spå den måten du antyder. "Type født der, vokst opp der, skole der, studie her, familie der, jobb her" skriver aldri i bursdagshilsner, men når folk skal hylle de døde:)

Alle bursdagshilsner skrives som "fjortisannonser" som du kaller det.

"gratulerer med dagen kjære mamme. hilsen xx og yy og barnabarna"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...