Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 er noe galt slik at jeg ikke får opp det andre dere har svart, så skriver det igjen her... dere hadde barnet deres på samvær denne helgen, og fått "utvidet helgen" litt iforbindelse med en planlagt ferietur, og tatt barnet ut av skolen de dagene det gjelder, men alikevel kommet tidligere hjem enn først antatt? Ville dere sendt barnet på skolen de dagene det egentlig var innvilget fri, brae for kosens skyld? Eller ville dere informert den andre forelderen om at dere var kommet tidligere hjem, og latt barnet dra tilbake til skole og den andre forelder?
Gjest ->>- Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 Sendt ungen på skolen om vi selv bodde i nærheten av skolen eller om den andre forelderen var tilgjengelig. Ikke forventet at den andre forelderen skulle ta i mot ungen tidligere enn planlagt med mindre vedkommende ønsket det.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Om dere ikke bodde i "nærheten" da? Men en 30 minutters kjøring unna? Er det legitimt å ha barnet hjemme fra skolen i et par dager ekstra da, for kosens del? Ville du sagt fra til den andre forelderen at dere var hjemme tidligere? HI
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 30 minutters kjøring er vel ikke all verden? Jeg ville ikke hatt barnet hjemme fra skolen, og ihvertfall ikke uten å si fra til den andre forelderen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Den andre visste jo om at barnet var søkt fri fra skolen i noen dager til, vedkommende vet bare ikke at barnet er tilbake fra ferie....
Gjest ->>- Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 Nei, det synes jeg ikke. Jeg har ingen sans for å formidle til unger at koseskulk er en bra ting, og jeg synes ikke 30 minutter er spesielt lang reisevei til skolen for noen dager i ny og ne. Jeg hadde som den andre forelderen satt pris på å være informert sånn ca om hvor barnet mitt befant seg, så ja, jeg synes det er naturlig å gi beskjed om ferieturer som blir kortere enn planlagt. Det betyr ikke at barnet skal tilbakeleveres til en forelder som sikkert har andre planer, når utvidet samvær er avtalt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 Takk for godt svar, pila! Saken er den at jeg lot barnet mitt få fri fra skolen (noe jeg absolutt IKKE er noe fan av) for å reise på en liten ferietur med pappaen sin. De skulle etter planen komme hjem om 3 dager, men jeg får igår greie på at de kom hjem tidlig på dagen igår. Har ikke hørt noe, og jeg er stygt redd for at hun ikke er på skolen. Har ringt skolen og bedt om at læreren skal ringe meg opp igjen når hun har tid. Kan nemlig ikke spørre far, da han legger på hvis jeg ringer han. Syns som sagt ikke noe om ferier i hytt og pinevær heller, da man faktisk kan forholde seg til den ferien som allerede er fastsatt. Man skal på skolen, basta bom.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #10 Skrevet 8. november 2010 Voldsomt så bastant du var da ... Hva er egentlig problemet? Barnet har allerede fått fri fra skolen, turen ble kortere enn planlagt så de koser seg hjemme i stedet for. Du virker noe kontrollerende på meg ... Og hadde faren til mitt barn ringt skolen for å kontrollere om hun ble sendt dit eller ikke, hadde jeg eksplodert! Tenkt så fint for jenta at hun får kose seg sammen med pappaen, men det er kanskje der skoen trykker for din del ...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 Så du mener det er greit å skulke for å være hjemme og kose seg? Litt av noen verdier du formidler til barna dine, du.. De kommer til å klare seg godt på skolen og i arbeidslivet om de lærer at man ikke trenger å gå på skolen når de heller kan være hjemme... eehhh... Og hvis faren bare legger på når moren ringer, hvordan ellers skal hun få vite om barnet er på skolen om hun ikke ringer dit selv?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 Anonym 12:46, mener du ærlig talt at det er greit at ungene får være hjemme å kose seg når de går på skolen?? Selvsagt skulle hun få være sammen med pappen sin på ferie! Hvordan hadde dette vært om jeg var far, og lurte på om jeg kunne holde henne hjemme fra skolen bare for å kose? Da ville nok pipa fått en annen lyd! Hadde dette vært før sommeren, når hun gikk i barnehagen, så hadde jeg da ikke giddi å brydd meg det grann! Men hun går på skolen, hun skal være på skolen så sant det ikke er VIKTIGE grunner til at hun ikke skal. Ja, jeg ringte skolen fordi jeg lurte. Fordi han hadde løyet for meg hadde jeg spurt, om han i det hele tatt hadde giddi å svart, eller holdt samtalen lenge nok til å høre hva jeg hadde å spørre om. Og læreren var HELT enig med meg. Når hun kommer tidligere hjem fra ferie enn først planlagt, så skal hun på skolen. Hun spurte om jeg kunne ringe far og be han kjøre henne på skolen i morgen. HI
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #13 Skrevet 8. november 2010 30 minutter kjøring er "i nærheten". Om det derimot ble over 1 1/2time å kjøre hver vei ville jeg nok vurdert å holde barnet hjemme om det ikke passet for den andre forelderen. Ville altid gitt beskjed.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #14 Skrevet 8. november 2010 Jeg har ikke blitt spurt, og ikke informert fra far om at de er tilbake. Ikke at jeg nødvendigvis trenger beskjed om det, og han må gjerne ha henne de dagene vi har avtalt, men hun skal på skolen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå