Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Nå leste jeg ikke tråden så nøye, så bare arrestere meg - det kommer dere sikkert til å gjøre. "Nei, jeg støtter ikke menneskehandel" - javel, er dere imot adopsjon da? Det er vel ikke gratis å adoptere, og forstår jeg det rett, skal adopsjonsbyrå osv. gjerne ha en pen slump med penger for st man skal kunne adoptere et barn. Hvorfor er dette så greit da? "Man gir barn et bedre liv?" Skulle jo mene at Volden kan gi disse barna et flott liv i Norge fremfor et liv i slummen i India? "Hun har brutt norsk lov, dette skal hun straffes for - fæle dama!" Hva med de som reiser til utlandet for å bruke andre metoder en den kunstige befruktningen som er lov i norge (unntatt surrogati) da? Det er vel liksom greit det da? Husker en annen tråd som gikk har for en tid tilbake ang. barnløshet. Da lovpriste de fleste dib- damer både det ene og den andre, og latterliggjorde de som mente at det ikke var noen menneskerett å ha barn. Og nå hudfletter dere denne damen som i desperasjon har valgt surrogati. Synes det er en del dobbeltmoral ute å går her jeg. Og JA jeg vil at barna skal få komme til Norge. Det er galt det hun har gjort, men synes ikke at disse stakkars uskyldige barna skal bli skadelidende for det. Det er nok av kriminelt pakk fra utlandet som får komme til Norge, og jeg håper det finnes et smutthull i loven, eller bare ren medmenneskelighet som medfører at disse barna får komme hjem. Og jeg tror ikke at det vil bli en hærskare av norske kvinner som kommer til å benytte seg av surrogati selv om Volden får ta med barna tilbake. Det har uansett vært et helvete som jeg ikke tror noen kvinner gidder gå igjennom. Det er feil sak å statuere et eksempel i. Det er barn med i bildet.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Helt enig med deg, jeg. La henne og barna komme hjem og evt få to måneder i fengselsstraff eller noe, dersom myndighetene synes det er viktig å straffe henne.
Gjest ->>- Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 -Man betaler ingen for å lage barna som adopteres. -Volden har ikke brutt norsk lov. -Selvfølgelig hudflettes hun: Det er jo helt usannsynlig DUMT gjort å besørge produksjonen av to barn man ikke vet om man vil kunne få med seg hjem, når man ikke har lyst å bo i India. Jeg ser ingen dobbeltmoral i de tingene du nevner, bare at du blander sammen en bråte ting som har fint lite med hverandre å gjøre. ...og selvfølgelig må man statuere et eksempel i saken for å unngå kopisaker. Om hun etter hvert får slippe inn i Norge med barna, vil jo enhver som gjør det samme senere få mye raskere saksgang siden det da foreligger presedens.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Synes ingenting er "morsomt" med denne saken. Det er en komplisert sak, der to uskyldige barn lider. Jeg støtter ikke det Volden har gjort, og for norske myndigheter er det vanskelig/umulig å la dem få komme hjem uten at det får konsekvenser i form av andre som prøver på det samme. Det er ikke slik det skal være!! Så at du ser noe morsomt i denne saken sier mer om deg.... (jeg ser at det er svarene du synes er morsomme, men det er ikke morsomt!! Da har du ikke forstått saken!!)
Gjest ->>- Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Hvorfor skulle hun få fengselsstraff? Hun har ikke gjort noe ulovlig. Dette handler jo ikke om at myndighetene har lyst å straffe dama, bare at det ikke finnes lovhjemmel for at de to barna hun har betalt for å få produsert skal ha norsk statsborgerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå